Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedeavond,

Alfie heeft sinds een paar dagen last van een vies/traanoogje. Hij heeft dit ik gok twee keer eerder gehad dat het mij opviel en toen heb ik het schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. De dag daarna was het ook beide keren weg. 

Nu is het deze week weer hetzelfde verhaal.. Vies oogje aan een kant.. Ik maak het drie keer per dag schoon maar het gaat nu niet vanzelf weer weg. Voor de rest is hij gelukkig goed in orde en is er qua zijn (eet) gedrag niks veranderd. Toch maak ik mij er zorgen om dus heb wel de dierenarts gebeld. De assistente vertelde mij dat (binnen) konijnen nu vaker last hebben van hun oogjes door de droge lucht, en raadde mij aan om wat bakken water door huis te zetten zodat de lucht wat minder droog is hier in huis.

Ze vond het niet nodig om hiervoor perse een afspraak te maken en het advies op te

volgen en nog even af te wachten,  maar heb gezegd dat ik dat wel graag wilde, dus nu heb ik maandag een afspraak.

Er komt trouwens niet perse viezigheid uit zijn oogje, gewoon doorzichtig en het plakt een beetje. Herkend iemand dit? Ik weet dat het ook zijn gebit kan zijn, vandaar dat ik ook graag een afspraak wilde. Maar heb niet het gevoel dat dit het is omdat hij super goed eet (hoeft natuurlijk alsnog niks te zeggen).

Heb er een foto bijgedaan!

C68392C0-6C9C-4C65-B711-79DE463ECAC5.jpeg

Geplaatst:

Is het steeds hetzelfde oogje dat traant? Het kan inderdaad iets met het gebit zijn, maar ook bijvoorbeeld een verstopte traanbuis of een vuiltje in het oog. Ik zou het voor de zekerheid inderdaad even aan de dierenarts laten zien. Houd je ons op de hoogte?

Geplaatst:

Bij Vlekje is het ook begonnen met alleen traanogen. Ze at nog heel goed. Naar de dierenarts gegaan en toen bleek dat ze flinke haken had. Ze waren verbaasd dat ze nog normaal at. Dus het hoeft echt helemaal niks te zeggen.

Ik ben benieuwd wat het is.

Geplaatst:

Ik vind traanoogjes  bij konijnen wel iets wat je beter even na kan laten kijken. Vaak is het toch een teken dat er meer aan de hand is dan droge lucht (?). Niet dat het direct spoed is en je vandaag nog bij de dierenarts moet zitten, maar ik zou wel binnen enkele dagen een afspraak maken.

Het is namelijk vaak een teken dat er toch meer niet goed zit. Bij beschadigingen is een oogzalfje vaak een prima behandelmethode, maar het kan inderdaad ook door gebitsproblemen komen en het is fijner dat je dat nu al weet, dan dat het straks wel spoed is omdat je konijn niet meer eet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .