Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik heb een vraag, mijn ram is gecastreerd maar het voedstertje nog niet. Nu lijkt het voedstertje een nestje te bouwen. 

Komt het wel eens voor dat een castratie niet goed is gegaan en het rammetje toch nog het voedstertje zwanger maakt of zou ze schijnzwanger kunnen zijn. Ik wil het beste voor mijn konijntjes heb me ook veel ingelezen maar ben eigenlijk nog maar een beginner met konijnen en weet nu even niet wat ik nu het beste kan doen. Ik kan natuurlijk de dierenarts vragen maar dat kan morgen pas. Ik ga het zeker ook wel doen, het zou fijn zijn als ik nu al wat info krijg. 

Ik hoor het graag. 

Geplaatst:

Volgens mij komt dat niet of nauwelijks voor. Maar vanaf nu is het wel zo'n beetje de tijd voor schijnzwangerschappen.

Je hoeft niet veel te doen. Ik zorg altijd voor wat extra hooi, zodat ze ook genoeg overhouden om te eten. En na een week ofzo haal ik het nest weg.

Geplaatst:

Hoe oud was het rammetje toen hij gecastreerd was? Zat hij vanaf 10 weken apart (vanaf dan zijn ze vruchtbaar)?

Heb je hem na zijn castratie ook nog twee weken apart gehouden (ze kunnen nog tot 2 weken na de castratie nog vruchtbaar zijn)?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .