Baileythebunny Geplaatst: 24 januari 2021 Geplaatst: 24 januari 2021 Hey! Ik heb een vraagje. Ik kwam er net achter dat bailey zn keutels kleiner zijn als normaal.. ik heb gegoogled en daar komt uit dat t een beginnende verstopping kan zijn. Maar daar staat ook bij dat ie dan niet meer eet. Hij eet gewoon nog goed en drinkt ook goed voor zover ik zie. Iemand een idee wat het kan zijn? Heb de DA wel gebeld maar kreeg de voicemail van de spoedlijn..
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 januari 2021 Geplaatst: 25 januari 2021 Dat hij nog eet is een goed teken, maar kleine keutels kan idd op een beginnende verstopping duiden. Belangrijk is nu dat hij veel vezels en genoeg vocht binnenkrijgt. Veel hooi en vochtige groentes (als hij dat gewend is). Als je lijnzaadbrokjes in huis hebt kun je er daar eentje van geven. Verder echt even goed in de gaten houden en meteen naar een konijnkundige dierenarts bellen als zijn gedrag verandert of als hij helemaal stopt met keutelen.
Evee Geplaatst: 25 januari 2021 Geplaatst: 25 januari 2021 Inderdaad goed in de gaten houden, opletten dat hij genoeg drinkt en dus ook voldoende vocht binnenkrijgt. Vezelrijke bladgroentes voeren als hij er aan gewend is. En inderdaad naar de dierenarts bellen als je meer dingen gaat merken, helemaal stoppen met keutelen, stoppen met eten, gedragsveranderingen, pijn. Voordeel is dat als het je vroeg opvalt je het soms met vocht en vezels zelf nog wel opgelost krijgt en erger kan voorkomen. En lukt dat niet, dan kun je er vroeg genoeg bij zijn met het dierenartsbezoek, waardoor het nog geen ernstige verstopping is maar met de beschikbare middelen die de dierenarts heeft meestal nog goed verholpen kan worden.
Baileythebunny Geplaatst: 25 januari 2021 Auteur Geplaatst: 25 januari 2021 Keutels zijn iets groter als gister.. eet en drinkt nog steeds goed en is nog steeds levendig gelukkig. Heb aan zn buikje gevoeld en dat laat ie ook gewoon toe dus lijkt me ook niet dat ie pijn heeft.
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 januari 2021 Geplaatst: 26 januari 2021 Dat is een goed teken! Als je aan de buik wik voelen of daar iets mis is, moet je wel weten hoe je voelt en wat je voelt. Dat is best lastig en je hebt eigenlijk ook een stethoscoop nodig om te kunnen luisteren. Als de keutels groter zijn en hij nog goed eet, levendig is, zou ik hem niet te veel plagen 😉
Aanbevolen berichten