Eefje Geplaatst: 27 januari 2021 Geplaatst: 27 januari 2021 Ik snap je bezorgdheid. Het is duidelijk dat je konijn zich niet goed voelt, het gedrag is zo afwijkend van wat je van hem gewend bent dat daar geen twijfel over mogelijk is. Lastig dat het pootje niet verbetert, heeft je dierenarts overlegd met Wilhelminapark?
dongilles Geplaatst: 27 januari 2021 Auteur Geplaatst: 27 januari 2021 Nee ze heeft niet met Wilhelminapark overlegd. voor zo ver bij ons bekend is ze een konijnkundige dierenarts. is het aan te raden dat we haar vragen om met Wilhelminapark contact op te nemen? Hebben ze daar zo veel kennis?
Eefje Geplaatst: 27 januari 2021 Geplaatst: 27 januari 2021 Ja dat is de beste konijnendokter van Nederland. Ik zou zeker even vragen of ze daarmee overlegt. Of zelf telefonisch consulteren dat kan natuurlijk ook
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 27 januari 2021 Geplaatst: 27 januari 2021 Ja, eens! Of Frank Verstappen, maar die werkt geloof ik nog maar heel weinig in de kliniek. Wilhelminapark is handiger en dan specifiek Evert-Jan de Boer.
dongilles Geplaatst: 29 januari 2021 Auteur Geplaatst: 29 januari 2021 Net weer met Ginger naar de dierenarts geweest omdat hij na ons idee ook nog flink was afgevallen. hij is in 4 weken tijd van 2.1 kg naar 1.8 kg gegaan. dit keer ook fotos gemaakt en zijn knie is gebroken. daarnaast voelde de DA ook nog een bult boven zijn beentje die er 4 weken geleden nog niet zat... nieuwe medicijnen gekregen, dwangvoer en wat voor de darmpjes (vonden gisteren klein keuteltjes) Kijken of hij er dan op vooruit gaan en we moeten de bult in de gaten houden voor de komende 2 weken. Hierna moeten we keuzes gaan maken...
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 januari 2021 Geplaatst: 29 januari 2021 He bah dat is niet wat je ervan gehoopt had! Dat afvallen helpt natuurlijk ook niet mee. Eet hij wel iets zelfstandig of helemaal niks meer? Niet zo mooi, een gebroken knie. Is het zijn knieschijf of nog net zijn onderbeen/bovenben richting het kniegewricht? Heb je al een idee wat de opties zijn? Ik kan me voorstellen dat je zo'n pootje zou willen amputeren als de breuk op een plek zit die niet kan herstellen, maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van het type breuk. En die bult, enig idee wat dat kan zijn?
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 januari 2021 Geplaatst: 29 januari 2021 Sterkte ermee trouwens! Ik hoop voor je dat Ginger een beetje op wil gaan knappen de komende tijd en als het nodig is, dat hij in ieder geval weer fit genoeg is om de narcose in te gaan.
dongilles Geplaatst: 29 januari 2021 Auteur Geplaatst: 29 januari 2021 ja hij eet wel nog hooi en groente maar blijkbaar niet genoeg. De breuk zit in het kniegewricht zelf. optie is inderdaad amputatie. en de bult, vochtophoping, bloeduitstorting, tumor, kan vanalles zijn. Bedankt voor je bericht
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 januari 2021 Geplaatst: 29 januari 2021 Wel fijn dat hij nog wat zelf eet. Lekker bijvoeren dat knulletje en dwangvoeren als nodig inderdaad. Een breuk in het kniegewricht lijkt me niet zo prettig. Ik hoop voor je dat dat nog enigszins kan herstellen zonder amputatie, maar dan zal hij er denk ik wel een bewegingsbeperking aan over houden. Laten we hopen dat de bult dan meevalt!
dongilles Geplaatst: 30 januari 2021 Auteur Geplaatst: 30 januari 2021 (aangepast) Dit keer een positieve update! de nieuwe pijnstilling lijkt nu al goed aan te slaan, hij beweegt zich makkelijker en vrolijker. Nu net heeft hij vermalen brokjes met een klein stukje banaan er doorheen gegeten. bijna net zo veel als dat hij normaal smorgen brokjes krijgt. de dwangvoer komt vanmiddag pas binnen dus moest even wat anders verzinnen. ben echt super blij!! enige is nog nugget bij het papje van ginger weghouden 😅 30 januari 2021 aangepast door dongilles 2
pakyakker Geplaatst: 30 januari 2021 Geplaatst: 30 januari 2021 Hè wat een gedoe. Gelukkig heb je nu wel duidelijkheid. Fijn dat hij ook weer wat meer eet. Het is wat..
Aanbevolen berichten