Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Zouden jullie met me mee willen kijken naar het volgende. Mijn konijn van 8 jaar heeft eind november een week 'gehuild'  uit zijn linkeroog waarbij ik hem naar de dierenarts heb gebracht omdat zijn vacht 's ochtends ineens nat was onder zijn oog. De dierenarts heeft hem toen onderzocht en gaf aan dat dit een ouderdomskwaaltje zou zijn, hij was gezond en beweeglijk en had gezonde ogen, oren en tanden zonder irritatie of infectie. De traan was ook doorzichtig dus hij hoefde niet zijn traanbuisjes uitgespoten te krijgen; er was misschien iets in zijn linkeroog gekomen wat nu weg zou zijn en daarom huilde hij tijdelijk.

Hierna begon hij begin december te huilen uit het andere oog (rechteroog) waarvan het ooglid ineens ook rood was en hij duidelijk pijn had. Hij kneep het oogje zelfs helemaal dicht en de vacht eronder was vaak nat. Hierna zijn er weer tests gedaan bij een andere dierenarts die aangaf dat zijn zicht in orde was. Mogelijk had hij een infectie waardoor het ooglid nu rood was dus hij kreeg antibiotica en pijnstillerdruppels mee. Deze kuur is nu op; hij huilt nu veel minder maar zijn ooglid ziet er nog donkerder en geiriteerd uit en hij knijpt het oogje vaak weer wat dicht. De arts heeft aangegeven dat het lang kan duren voor zoiets geneest, maar heeft iemand hier ervaring mee? Naar mijn idee heeft hij nog pijn (anders knijpt hij zijn oog niet dicht) en is er dus nog niks opgelost. Hij eet en drinkt gedurende dit hele traject prima en beweegt als altijd gewoon vrolijk en veel, maar het is duidelijk dat er iets mis is met nu vooral het rechter oogje.

En nu zie ik nu ik een foto met flits nam van mijn konijn (van een afstand van bijna 2 meter, maar ik heb ingezoomd) dat hij een zwarte, niet doorbloede vlek in zijn LINKERoog heeft onder zijn pupil. Dit ziet er voor mij zorgwekkend uit, alsof het hoornvlies kapot is en niet doorbloed is op de zwarte plek. Dit is in meerdere foto's hetzelfde. Van het RECHTERoog wat hij dichtknijpt heb ik geen foto genomen gezien dat al gevoelig is, maar mogelijk gaat daar dus ook zoiets mis.

Kan iemand vergelijkbare ervaringen delen en aangeven wat er met zijn ogen aan de hand kan zijn? Is zijn hoornvlies beschadigd? Heeft hij iets wat de dierenarts gemist heeft? Hij zal woensdag waarschijnlijk weer terecht kunnen maar ik hoor het graag...

Foto van gezond verklaard linkeroog : https://ibb.co/NST4mwF

Geplaatst:

Ik heb alleen ervaring met witte vlekken in oogjes als er sprake was van beschadigingen, niet met zwarte. Helaas dus geen ervaringen, ik geloof wel dat er eerder topics over geweest zijn, ik zal er een paar opzoeken voor je. 

Edit: Ik heb gezocht maar het gaat vooral over zwarte vlekken rondom ogen en witte vlekken en/of wolkjes in de ogen. Geen zwarte vlekken in de ogen van konijnen dus. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .