bunny ranch chanty Geplaatst: 27 februari 2008 Delen Geplaatst: 27 februari 2008 Gelukkig kunnen ze coc ook vinden in harde keutels onder de microscoop.............Dat betekend dat je nog optijd bent voor de behandeling.Gelukkig dus met deze da ben ik het niet eens.En wat het voer betreft tuurlijk kan een konijn op alleen groen en hooi leven waarom niet?Maar in de bix zit alles in wat ze nodig heeft.Mijn teddy´s hier krijgen 70 gram bix van jong tot volwassen per stuk.Naast groen en onbeperkt hooi.Dat hebben ze gewoon nodig bix.Maar als je heel veel groen geeft kun je het bix halveren.Dan heb ik het over een soep bord vol zeg maar.............Daar moet ze dan wel tegen kunnen.Ik zou dus met de andere dieren arts dit bespreken want 2 in een praktijk die het niet eens zijn.......................kan niet goed gaan dan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danja Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2008 Noëlle is nu 12 weken en ze weegt ruim een kilo. Ik weet wel hoe blinde darm keutels eruit zien, maar die ik terug vond zijn platgedrukt op een plankje omdat ze daar op ligt.Omdat ze dus coc zou hebben en verder geen bd keutels vond dacht ik dat het daardoor kwam. maar het zijn dus gewoon platgedrukte keutels. ze zijn alleen wat zacht en ze kwamen ook pas dagen na de diagnose. Ik ben haar nu wel minder biks gaan geven(ze eet nu wel weer meer hooi:)) maar niet minder groenten. ik gaf haar eerst heel weinig omdat ik bang was dat als ze aan de diarree zou raken ik niet zou weten of het door het eten kwam of niet. Ik was het ook niet helemaal eens met wat er op dat blaadje stond en ben juist groenten aan het opbouwen. en hoop dus dat ik daar goed aan doe.Tot nu toe gaat het gelukkig wel goed met haar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 27 februari 2008 Delen Geplaatst: 27 februari 2008 dat ze meer hooi eet is alleen maar gunstig!!! zal r alleen maar goed doen...maar 40 gram biks voor een konijntje van 12 weken.. en dus vol op in de groei is vind ik toch wel héél erg weinig....als je het groen rustig aan opbouwt zal ook dit aleen maar goed zijn voor noelle!! succes Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Danja Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2008 Cindy ik had je reactie niet eens gezien:$Ik vind het ook een beetje raar dat ze allebei wat anders zeggen. Ze heeft wel die behandeling gehad, maar ze heeft dus niet meer naar de keutels gekeken. Ik zal haar weer wat meer biks gaan geven. Ze krijgt nu aan groente 2 grote andijvie bladeren, 1 of 2 schijven winterpeen(afhankelijk van de grootte van de peen), 1 blaadje witlof(dit ben ik nog aan het opbouwen), wat peterselie, soms een takje selderij en wat rucola als ik dat heb. En wat zonnebloempitjes als extra.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten