Sjaak en Fien Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Hoi, sjaak stond vroeger vaak rechtop op zijn achterpoten te snuffelen, maar nu krijg ik hem zelfs met een stukje banaan niet zo ver, hij is al 7, is hij te oud hiervoor?
Evee Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Een konijn van 7 is nog niet zo heel oud, het is een gemiddelde leeftijd. Ze kunnen nog een heeel stuk ouder worden! Maar het kan wel op gewrichtsproblemen wijzen, wel even goed in de gaten houden of je verder geen tekenen ziet dat er iets mis is. En mocht je toevallig binnenkort naar de dierenarts gaan (bijv. voor vaccinaties) benoem het dan even extra, zodat ze er goed op kunnen controleren.
Sjaak en Fien Geplaatst: 30 november 2020 Auteur Geplaatst: 30 november 2020 Ik ben nog nooit naar de dierenarts geweest, Als ik over zijn ruggetje ga, kan ik zachtjes zijn ruggengraat voelen. Misschien gewoon een luitje, ik zal hem op een dieet zetten, kijken if t helpt 1
Evee Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Als je zachtjes zijn ruggengraat voelt als je over zijn rug graat is dat goed, dan is hij niet te dik of te mager. Je hoeft dan niets aan de voeding te veranderen. Maar nog nooit bij de dierenarts geweest? Ook niet voor vaccinatie of castratie?!
Sjaak en Fien Geplaatst: 30 november 2020 Auteur Geplaatst: 30 november 2020 (aangepast) 54 minuten geleden zei Evee: Als je zachtjes zijn ruggengraat voelt als je over zijn rug graat is dat goed, dan is hij niet te dik of te mager. Je hoeft dan niets aan de voeding te veranderen. Maar nog nooit bij de dierenarts geweest? Ook niet voor vaccinatie of castratie?! Nop, alleen castratie maar dat was in de week dat we hem net hadden 30 november 2020 aangepast door Sjaak en Fien
Bambi&Fendi Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 6 minuten geleden zei Sjaak en Fien: Nop, alleen castratie maar dat was in de week dat we hem net hadden Is het niet slim om je konijn elk jaar in te enten? Tegen RHD en myxomatose? 3
Mira11 Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 3 uur geleden zei Sjaak en Fien: Ik ben nog nooit naar de dierenarts geweest, Als ik over zijn ruggetje ga, kan ik zachtjes zijn ruggengraat voelen. Misschien gewoon een luitje, ik zal hem op een dieet zetten, kijken if t helpt Ik zou je konijn niet zomaar op dieet zetten tenzij je zeker weet dat hij te dik is. Mijn voedster is te dik geweest maar die stond nog met gemak op haar achterpootjes. 1
Sjaak en Fien Geplaatst: 1 december 2020 Auteur Geplaatst: 1 december 2020 Geen idee wat er zojuist gebeurde met de reacties.... maar als ik het hok opendoe, staat hij weleens op zn achterpootjes om te kijken, maar vaak valt hij dan zachtje achterover, misschien isie bang geworden om rechtop te staan?
Sjaak en Fien Geplaatst: 1 december 2020 Auteur Geplaatst: 1 december 2020 (aangepast) Ging net het water bijvullen, staatie toch 3 min lang op zn achterpoten, was gewoon lui, dat beesie🙃 dank en succes 1 december 2020 aangepast door Sjaak en Fien
Gast Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 @Sjaak en Fien is Sjaak ook nog nooit ingeënt dan? Zou ik persoonlijk toch wel doen, RHD of myxomatose is een erg nare dood voor je konijn. Dat hij niet op zijn achterpoten staat kan ook komen door bijvoorbeeld artrose in de rug. Dan doet het zeer om op de achterpootjes te staan.
Sjaak en Fien Geplaatst: 1 december 2020 Auteur Geplaatst: 1 december 2020 38 minuten geleden zei JacinthaBrehler: @Sjaak en Fien is Sjaak ook nog nooit ingeënt dan? Zou ik persoonlijk toch wel doen, RHD of myxomatose is een erg nare dood voor je konijn. Dat hij niet op zijn achterpoten staat kan ook komen door bijvoorbeeld artrose in de rug. Dan doet het zeer om op de achterpootjes te staan. Mh, het is al 7 jaar een gezond konijn dus niet nodig naar mijn mening. Mvg Freek.
Eefje Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Gezonde konijnen gaan ook hartstikke dood aan myxomatose en rhd. Ik begrijp niet waarom je je konijn daar niet op een eenvoudige manier tegen zou beschermen door te vaccineren. 1 4
Mira11 Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Het kan goed gaan om niet te vaccineren, dan heb je gewoon geluk. Waarom het risico nemen? Als hij besmet raakt is er niets aan te doen en sterft hij een vreselijke dood. 2
pakyakker Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 (aangepast) Ik heb ook jaren mijn konijn niet gevacineerd. Eigenlijk met de reden omdat ik er nooit aan heb gedacht en er andere problemen waren waardoor vaccineren niet ging. Ik heb het deze zomer wel laten doen. Als ze er toch aan sterven vergeef je het jezelf nooit. Het zijn vreselijke ziekten, eentje waar ze vanbinnen dood bloeden. Die leed wil je ze toch besparen met zoiets simpels als een prikje? Bij mijn dierenarts kost het nog geen 40 euro en zijn ze een jaar beschermd. Ook checken ze dan je konijn nog helemaal op zijn gezondheid. Twee vliegen in één klap voor jou. 2 december 2020 aangepast door pakyakker 3
kimsie Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 Naast alle dingen die hierboven al genoemd zijn is het zeer besmettelijk.. RHD is bijna onmogelijk om te vermijden wanneer je het bij je draagt. Het kan tegen hitte, kou, zelfs met handen wassen blijf je het bij je houden. Ik heb wel eens gelezen dat het ongeveer 3,5 maand op je kleding en schoenen blijft zitten. Dus mocht je denken dat je konijntje er toch nooit mee in aanraking komt, het gebeurt veel makkelijker dan je denkt.. Helaas.. Ik zou zelf het risico nooit nemen en hoop dat je er over na gaat denken.
Gast Geplaatst: 2 december 2020 Geplaatst: 2 december 2020 23 uur geleden zei Sjaak en Fien: Mh, het is al 7 jaar een gezond konijn dus niet nodig naar mijn mening. Mvg Freek. Myxomatose en RHD hebben niks met gezond te maken, maar met besmetting. Het is net griep. Je kunt al jaren niet de griep hebben en daar opeens door besmet worden en hardstikke ziek worden. Alleen gaat een gezond mens niet dood aan de griep. Een gezond konijn wél aan myxomatose of RHD. En die dood is echt een hel voor het diertje. Geen ‘het sterft rustig in zijn slaap zonder pijn’-dood, maar een enorme lijdensweg van een aantal dagen waarin het letterlijk van binnen doodbloed en er is niks tegen te doen, alleen euthanasie. Ook als het een binnenkonijn is kan het besmet raken. Via jou. Doordat jij buiten gelopen hebt op een plek waar een wild konijn met deze ziekte gelopen heeft. Of een hond die gelopen heeft in gebied waar deze ziekte voorkomt en waarvan jij het pad kruist. Zo besmettelijk is het. En vaccinatie is de enige remedie om je konijn te hoeden voor deze nare ziektes.
Aanbevolen berichten