Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, 

Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest met mijn konijntje. Dierenarts zegt dat het EC is en overgeslagen naar de hersenen. 

Nu heb ik de dierenarts gevraagd of ik mijn konijntje buiten moest laten zitten of naar binnen moet nemen (konijntje leeft normaal altijd buiten). Ik kreeg het advies om hem buiten te laten.

Op de website van dierenkliniek wilhelminapark daarintegen lees ik net dat je je konijntje warm moet houden en naar binnen moet nemen. 

Weet iemand wat echt het beste is? Binnenhalen (wat veel stress oplevert en ook slecht is voor het herstel) of buiten houden (en iets minder warmte)? 

En hoe lang duurde het vooraleer jullie verbetering zagen optreden? 

Alvast heel hard bedankt voor jullie reacties xx

Geplaatst:

Absoluut binnenhalen. De ziekte zelf kost bakken energie, daar zal je konijn alle reserves voor nodig hebben. Zit je konijn alleen? Zo nee dan kan je overwegen om ze allebei binnen te halen, steun aan elkaar. Misschien heb je een rustige plek waar je je konijn kan neerzetten omdat je schrijft dat hij er stress van krijgt. 

Het verloop van de ziekte is erg onvoorspelbaar. Je kunt snel resultaat zien (na 2 weken) maar het kan ook een tijd duren. Is je dierenarts konijnkundig denk je, dat hij zegt dat je konijn buiten kan blijven?

Dit is een erg fijn artikel om even door te lezen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/Encephalotozoon-cuniculi-EC-Konijn

• Mee eens! 2
Geplaatst:

Bedankt voor jullie snelle reacties. Heb hem samen met zijn maatje binnengehaald en op een rustig plaatsje gezet. Weet niet zeker of de dierenarts echt konijnkundig is. Hij staat niet op de lijst, maar heeft wel de juiste medicamenten voorgeschreven die ook op de site van Wilhelminapark staan. Voor de rest ga ik ervoor zorgen dat het mijn konijntje niets ontbreekt en alles doen wat in mijn macht ligt op hem erdoor te helpen. Het artikel dat je over deze ziekte hebt doorgestuurd was heel verhelderend. 

• Vind ik leuk 2
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .