Fluffy o Geplaatst: 8 november 2020 Geplaatst: 8 november 2020 Ons hangoor dwerg konijn fluffy van 5 jaar eet en drinkt niet meer sinds vorige week eet een drinkt ons konijntje haast niet meer. We hebben dwangvoeding gegeven en toen kwamen keutels weer op gang. we zijn naar de dierenarts geweest en het gebit is helemaal in orde ook geen gasbuik etc. 2 injecties gehad om de eetlust weer op gang te krijgen. de dierenarts gaf aan dat dit ook met de leeftijd te maken kan hebben. Wat raar is is dat Fluffy wel uit de hand wat eet. een verse kruiden eet hij prima. We weten niet zo goed meer wat we moeten doen. hij is erg mager aan het worden, is nog wel levendig. Heeft iemand een idee wat we kunnen doen?
Gast Geplaatst: 8 november 2020 Geplaatst: 8 november 2020 Dan zal ik toch een konijnkundige dierenarts gaan zoeken. 5 jaar is nog helemaal niet oud voor een dwergje, ze kunnen namelijk makkelijk 10 jaar worden. Hoe heeft de dierenarts het gebit nagekeken? Onder narcose? Alleen onder narcose kunnen ze het hele gebit goed nakijken.
Fluffy o Geplaatst: 8 november 2020 Auteur Geplaatst: 8 november 2020 (aangepast) ik dacht ook 5 is nog niet zo oud. Hij is wel een uit de kluiten gewassen dwerg 🙂 gebit niet onder narcosse maar gewoon gekeken. Het ijkt niet of hij ergens pijn heeft. vergat ik te zeggen bv een knabbelstaafje wat je op kan hangen eet hij ook. Hij niest soms ook. Hij krijgt altijd zijn inentingen. 8 november 2020 aangepast door Fluffy o
Fluffy o Geplaatst: 8 november 2020 Auteur Geplaatst: 8 november 2020 aanvullend hij eet wel zijn brokjes als we het met de hand voeren. Hij laat dan niet merken dat hij ergens pijn heeft
Marjoleink Geplaatst: 8 november 2020 Geplaatst: 8 november 2020 Ik zou toch nog eens het gebit laten bekijken door een konijnkundige dierenarts. Zo'n knabbelstaafje is trouwens niet echt gezond. Heeft Fluffy een maatje?
Fluffy o Geplaatst: 8 november 2020 Auteur Geplaatst: 8 november 2020 ik ga morgen opzoek naar een dierenarts die het gebit kan bekijken
Fluffy o Geplaatst: 8 november 2020 Auteur Geplaatst: 8 november 2020 fluffy heeft geen konijnen maatje. woont bij ons binnen.
Mira11 Geplaatst: 8 november 2020 Geplaatst: 8 november 2020 5 uur geleden zei Fluffy o: ik ga morgen opzoek naar een dierenarts die het gebit kan bekijken Dat lijkt me zoiezo een goed idee een andere dierenarts. Als een konijn niet goed eet en drinkt kunnen er verschillende dingen aan de hand zijn. Niet alleen het gebit of een gasbuikje. Ik zou zeker vragen of de nieuwe dierenarts Fluffy even helemaal goed na kan kijken. Als er zo niets gevonden wordt kunnen ze verder onderzoek doen. Bijvoorbeeld een röntgenfoto, urine onderzoek enz. Ik zou er ook even bij vermelden dat Fluffy soms niest.
Fluffy o Geplaatst: 9 november 2020 Auteur Geplaatst: 9 november 2020 Net bij andere dierenarts geweest. haken aan de kiezen . Vandaag heel veel eten geven om zijn darmen vol te laten zijn en morgen onder narcose de haken weg halen. Misschien komt het toch nog goed.
Eefje Geplaatst: 9 november 2020 Geplaatst: 9 november 2020 Wat super dat je nu een goede diagnose hebt! En dat je nu weet naar welke dierenarts je niet meer moet gaan en naar welke wel 😉. Succes morgen, natuurlijk komt het goed! Haken kunnen wel terugkomen, dus het is belangrijk om de voeding even goed onder de loep te nemen.
Fluffy o Geplaatst: 9 november 2020 Auteur Geplaatst: 9 november 2020 ik hoop het ook! ik krijg na morgen graag advies van jullie over de voeding wat wij moeten doen vooral om hem hooi te laten eten.
Eefje Geplaatst: 9 november 2020 Geplaatst: 9 november 2020 Heb je veel verschillende soorten hooi geprobeerd? Bij haakjes kun je qua brokjes het beste trovet voeren, daar hebben veel konijnen met haken baat bij. Het is te krijgen bij de dierenarts, of online bij dierenapotheken. Wat voer je nu op een dag? Brokjes, groenten, extraatjes en hoeveel?
Aanbevolen berichten