Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

Ik heb altijd een bosje gedroogde rode peper hangen in de keuken. For some reason was er eentje uit gevallen en onder het trap rekje door geglipt. Mijn konijn heeft er een klein beetje van gegeten. Ik kon niet op internet vinden of dit giftig is voor ze. 

Ze heeft op dit moment de zoomies, maar ik wil toch eventjes controleren of dit schadelijk is. 

Geplaatst:

Giftig zijn rijpe pepers niet (de plant overigens wel, en de niet-rijpe pepers daar aan), maar het kan wel invloed hebben op de spijsvertering. Best kans dat er diarree of gasvorming van kan komen. Hopelijk is het maar een klein beetje geweest en valt het allemaal mee, maar ik zou wel even goed opletten vandaag. En lekker wat vers groenvoer en hooi geven, zodat de spijsvertering goed in beweging is vandaag.

Geplaatst:

Oke bedankt. Fijn om te weten dat het op zich niet giftig is. Het was inderdaad niet veel en ook geen groot pepertje. Ik zal inderdaad wat groenvoer geven en extra hooi in haar kooi doen. Ik twijfel of ik haar in de kooi terug zal zetten, zodat ik haar 'forceer' om te eten. 

Geplaatst:

Ik zou haar gewoon lekker de ruimte geven, beweging is ook goed voor de spijsvertering. Bied lekkere vezelrijke bladgroenten aan die ze gewend is, vers hooi, evt net op een paar plekken meer / anders dan normaal, dat het daar interessant is en ze daardoor net wat extra eet. En let ook op dat ze voldoende water drinkt. Hopelijk valt het allemaal mee 🙂

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .