Ga naar inhoud

Castratie onder plaatselijke verdoving


kimsie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor mijn rammetje om hem te laten castreren. Nu gebeurt dit onder plaatselijke verdoving inplaats van helemaal onder narcose. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet denken en lees er veel verschillende dingen over..

 

Van alle dierenartsen hier in de buurt klonk deze kliniek echt het meest belovend en konijn kundig.  Maar nadat ik ben gaan googlen vind ik het toch een beetje eng. 

 

Het voordeel van geen narcose is wel dat ze een stuk minder suf zijn en ook weer sneller eten, etc. Maar ja.. Ik weet het niet zo goed. 

 

Zijn er hier meer mensen die het op deze manier hebben laten doen? En wat zijn ervaringen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurt heel vaak en zou persoonlijk mijn voorkeur hebben. Als je narcose kunt vermijden is dat fijn. Zelf heb ik er geen ervaring mee, mijn rammen komen al gecastreerd uit de opvang. Maar het is zeker niet raar, het is een hele kleine ingreep. En natuurlijk heeft je konijn wel even stress, maar dat hebben ze toch altijd als ze bij de dierenarts zijn. hij wordt verdoofd dus hij voelt er niks van. Ik zou hier zelf juist blij mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een tijdje geleden, voordat mijn rammetje gecastreerd moest worden, veel verschillende dierenartsen gebeld om te vragen naar hun methode en de kosten. Eén dierenarts legde me toen uit dat plaatselijk verdoven voor het konijn zelf het beste is, omdat een narcose voor konijnen toch vrij ingrijpend is. Dat er toch meestal onder volledige narcose wordt gecastreerd, is volgens hem omdat je de narcose dan met 1 persoon kan uitvoeren. Terwijl bij een plaatselijke verdoving een assistent nodig is die het konijn vasthoudt. En twee man personeel inzetten bij de behandeling, dat is natuurlijk duurder.

 

Ik weet niet zeker of dit zo is, maar zo werd het mij dus uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .