Pomme Geplaatst: 14 oktober 2020 Geplaatst: 14 oktober 2020 Goedemiddag, Tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar heb een vraagje. Hebben nu 3 jaar een stel konijnen. Mannetje en vrouwtje. Maandag vonden we het vrouwtje languit in het hok buiten, alsof ze al dood was. Uiteindelijk toen ik er pakte zag ik toch nog wat leven dus snel naar dierenarts geraced. Die stelde vast dat haar darmen stillagen. Dus na 2 injecties, en een doosje cisaral en novacam en een zakje critical care naar huis. S'avonds begon ze de critical care van het lepeltje af te likken. Dus dacht hey dats vooruitgang, geen dwangvoeren meer. Helaas was dat van korte duur. Gister ochtend lag ze zijn er weer voor pampus bij en zijn ze allebei nog even opgenomen bij de dierenarts, daar gedwangvoerd en weer 2 injecties erbij en er leek zowaar weer leven in te zitten, echter was dit s'avonds weer over. Met de medicijnen merk ik geen verschil dus weer dierenarts gebeld. Ik zou graag willen weten, hoe lang kan zoiets duren, en moet ik niet navragen of ze beter onderzocht kan worden want blijkbaar heeft dit geen effect?
Dollie Geplaatst: 14 oktober 2020 Geplaatst: 14 oktober 2020 Wordt ze bij jou wel goed warm gehouden? Wat was haar temperatuur op de verschillende momenten bij de dierenarts?
Pomme Geplaatst: 14 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2020 Ze stond buiten. Bij het eerste bezoek was ze licht onderkoeld. Toen heb ik ze binnen gehaald allebei en bij 2e bezoek was haar temperatuur goed.
Pomme Geplaatst: 14 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2020 Toch nogmaals naar dierenarts geweest. Die hebben er nogmaals een darmstimulerende injectie gegeven en nu een morfine achtige injectie in de hoop dat ze minder pijn heeft en zo gaat eten. Ik ben benieuwd .
mammafelina Geplaatst: 14 oktober 2020 Geplaatst: 14 oktober 2020 Jeetje heftig hoor! Héél veel beterschap voor je konijntje. Hopelijk knapt ze snel op.
Pomme Geplaatst: 14 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2020 Ze heeft vanmiddag goed gegeten Alleen lijkt de pijnstiller nu uitgewerkt te zijn want ze ligt nu weer te knarsen op haar zij
Pomme Geplaatst: 14 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2020 Toch maar even buiten in het grasveld gezet een daar begon ze spontaan te eten. Heel blij mee 1
Mira11 Geplaatst: 14 oktober 2020 Geplaatst: 14 oktober 2020 6 uur geleden zei Pomme: Ze heeft vanmiddag goed gegeten Alleen lijkt de pijnstiller nu uitgewerkt te zijn want ze ligt nu weer te knarsen op haar zij Konijnen hebben vaker pijnstilling nodig dan sommige andere dieren omdat het eerder uitgewerkt is. Hoeveel tijd zit ertussen?
Kolino Geplaatst: 15 oktober 2020 Geplaatst: 15 oktober 2020 Het klopt inderdaad dat konijnen 2x daags een hoge dosis orale pijnstilling krijgen. Er moet minimaal 8 uur tussen zitten, heb ik me laten vertellen. Ik dacht dat de injecties langer werken dan orale pijnstilling, maar misschien dat iemand anders dat zeker weet. @Pomme Als ik je profielfoto zie vraag ik me af, is het rechter konijn op de foto de voedster?
Pomme Geplaatst: 17 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2020 Hey iedereen, Ze is gelukkig nooit meer gestopt met eten en alles is weer goed. @Kolino De foto is van mijn vorige stel konijnen. Die zijn helaas overleden aan vhd 3 jaar geleden.
Aanbevolen berichten