bibi&bobo Geplaatst: 9 oktober 2020 Geplaatst: 9 oktober 2020 Hoi bibi en bobo zijn nu 15 weken en 1264 en 1158. Vorige week waren ze 1268 en 1141. Bijna hetzelfde. Hoe kan dit?? ze krijgen 2x brokken per dag en s’avonds groenvoer. Er is altijd hooi en ze krijgen af en toe een lekkere snack.
Mira11 Geplaatst: 9 oktober 2020 Geplaatst: 9 oktober 2020 Wat voor brokjes krijgen ze precies te eten en hoeveel?
Evee Geplaatst: 10 oktober 2020 Geplaatst: 10 oktober 2020 Ik vind het niet heel vreemd, omdat waarschijnlijk de puberteit echt wel start op deze leeftijd, de hormoonhuishouding komt op gang. Het is niet gek als ze een keer stil staan in de groei, omdat er in hun lijfjes ook een boel andere dingen ontwikkelen op dit moment 🙂 Natuurlijk wel in de gaten houden dat ze niet echt gaan afvallen (17 gram valt nog wel mee, maar als het 100 gram is zou ik wel gealarmeerd zijn). Wel even goed kijken naar hoeveel brokjes je geeft en of dat de juiste hoeveelheid is. Je kunt ze het best voeren naar het volwassen gewicht, dus stel het zijn beide konijnen die rond de 2 a 2.5 kg gaan wegen (dat vermoeden heb ik wel als ze met 15 weken nu deze gewichten hebben), dan geef je ze dus per 40 - 50 gram brokken per konijn per dag.
bibi&bobo Geplaatst: 10 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2020 11 uur geleden zei Mira11: Wat voor brokjes krijgen ze precies te eten en hoeveel? 2 uur geleden zei Evee: Ik vind het niet heel vreemd, omdat waarschijnlijk de puberteit echt wel start op deze leeftijd, de hormoonhuishouding komt op gang. Het is niet gek als ze een keer stil staan in de groei, omdat er in hun lijfjes ook een boel andere dingen ontwikkelen op dit moment 🙂 Natuurlijk wel in de gaten houden dat ze niet echt gaan afvallen (17 gram valt nog wel mee, maar als het 100 gram is zou ik wel gealarmeerd zijn). Wel even goed kijken naar hoeveel brokjes je geeft en of dat de juiste hoeveelheid is. Je kunt ze het best voeren naar het volwassen gewicht, dus stel het zijn beide konijnen die rond de 2 a 2.5 kg gaan wegen (dat vermoeden heb ik wel als ze met 15 weken nu deze gewichten hebben), dan geef je ze dus per 40 - 50 gram brokken per konijn per dag. Ze krijgen konijnenkorrels, 2x per dag 20 gram. Dus ongeveer 40 gram.
bibi&bobo Geplaatst: 10 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2020 5 uur geleden zei Evee: Ik vind het niet heel vreemd, omdat waarschijnlijk de puberteit echt wel start op deze leeftijd, de hormoonhuishouding komt op gang. Het is niet gek als ze een keer stil staan in de groei, omdat er in hun lijfjes ook een boel andere dingen ontwikkelen op dit moment 🙂 Natuurlijk wel in de gaten houden dat ze niet echt gaan afvallen (17 gram valt nog wel mee, maar als het 100 gram is zou ik wel gealarmeerd zijn). Wel even goed kijken naar hoeveel brokjes je geeft en of dat de juiste hoeveelheid is. Je kunt ze het best voeren naar het volwassen gewicht, dus stel het zijn beide konijnen die rond de 2 a 2.5 kg gaan wegen (dat vermoeden heb ik wel als ze met 15 weken nu deze gewichten hebben), dan geef je ze dus per 40 - 50 gram brokken per konijn per dag. ze zijn inderdaad zwaarder dan hoe zwaar ze zouden moeten zijn voor een nhd konijn. weet je misschien welk ras het dan is? want de duitse hangoren zijn toch nog zwaarder?
Konijnen123 Geplaatst: 15 oktober 2020 Geplaatst: 15 oktober 2020 Op 10-10-2020 at 14:03 zei bibi&bobo: ze zijn inderdaad zwaarder dan hoe zwaar ze zouden moeten zijn voor een nhd konijn. weet je misschien welk ras het dan is? want de duitse hangoren zijn toch nog zwaarder? Ik ben laat maar nhd zijn Nederlandse hangoor dwergen. Mijn nhd is ergens rond de 1.5kg en 1.8kg maar die is al volwassen. Dat is volgens de da ook een gezond gewicht. Geen idee hoe zwaar hij was toen hij 15 weken was.
bibi&bobo Geplaatst: 16 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2020 Op 15-10-2020 at 20:08 zei Konijnen123: Ik ben laat maar nhd zijn Nederlandse hangoor dwergen. Mijn nhd is ergens rond de 1.5kg en 1.8kg maar die is al volwassen. Dat is volgens de da ook een gezond gewicht. Geen idee hoe zwaar hij was toen hij 15 weken was. ja maar ik bedoel dat voor nhd zijn ze erg zwaar maar voor een duitse hangoor zijn ze te licht 🙂
Konijnen123 Geplaatst: 17 oktober 2020 Geplaatst: 17 oktober 2020 4 uur geleden zei bibi&bobo: ja maar ik bedoel dat voor nhd zijn ze erg zwaar maar voor een duitse hangoor zijn ze te licht 🙂 Het zijn toch Nederlandse hangoortjes? Dan moet je ze niet met andere rassen vergelijken😉
Eefje Geplaatst: 17 oktober 2020 Geplaatst: 17 oktober 2020 Waar heb je ze vandaan? Als ze niet van een erkende fokker komen heb je grote kans dat het een mengelmoesje is, waardoor het uiteindelijke formaat best kan afwijken van de standaard voor nhd. 1
bibi&bobo Geplaatst: 17 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2020 1 uur geleden zei Eefje: Waar heb je ze vandaan? Als ze niet van een erkende fokker komen heb je grote kans dat het een mengelmoesje is, waardoor het uiteindelijke formaat best kan afwijken van de standaard voor nhd. marktplaats. ja dat zal het dan wel zijn😉 1
Aanbevolen berichten