janini&happy Geplaatst: 6 oktober 2020 Geplaatst: 6 oktober 2020 Hoi allemaal, Mijn konijn eet na een gebitsoperatie alleen nog maar science selective geweekt in een beetje water. Ong. 4 weken geleden ging ik naar de dierenarts omdat Happy (ram, 7 jaar) verstopping leek te hebben. Bleek dat hij ontstoken kiezen had. Bij Dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht hebben ze behoorlijk wat gedaan, kiezen getrokken, pus uitgespoeld, traanbuis schoongespoeld etc. Hij kreeg pijnstilling mee, laxatract en cisaral voor het geval dat hij niet wilde eten of niet keutelde. Ik moest hem ook een aantal dagen dwangvoeren. Daarna begon hij zelf biks te eten, mits nat gemaakt. Hij keutelt goed (en veel haha) Sindsdien eet Happy dus eigenlijk helemaal geen groenvoer meer, neemt ook geen snacks meer aan (stukjes fruit etc). Hij eet al helemaal geen hooi. Echt alleen nog maar nat gemaakt biks. Hij is ook een beetje afgevallen. Verder drinkt hij voldoende. Hebben jullie misschien tips? Vergelijkbare ervaring? (Een week na operatie puilde zijn rechteroog uit dus gingen we weer terug- Happy kreeg sterkere antibioticum mee (injectie) en een oogzalf. Dus ik moet sowieso over een week weer terug voor controle...)
happy211 Geplaatst: 6 oktober 2020 Geplaatst: 6 oktober 2020 Heeft hij niets hards meer gegeten na de operatie, dus ook niet toen hij pijnstilling kreeg?
Kenijn Geplaatst: 6 oktober 2020 Geplaatst: 6 oktober 2020 (aangepast) Ik heb er geen verstand van, maar dit klinkt alsof eten pijnlijk voor hem is. Zou de wond in zijn bekje (van het kiezen trekken) ontstoken zijn ofzo? En zou het helpen om hooi in kleine stukjes te knippen, zodat het makkelijker te eten is voor hem? 6 oktober 2020 aangepast door Kenijn
Mira11 Geplaatst: 6 oktober 2020 Geplaatst: 6 oktober 2020 Je kunt telefonisch even contact opnemen met het Wilhelmina park. 1
janini&happy Geplaatst: 7 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2020 Op 6-10-2020 at 11:56 zei happy211: Heeft hij niets hards meer gegeten na de operatie, dus ook niet toen hij pijnstilling kreeg? Neen 😞
janini&happy Geplaatst: 7 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2020 Op 6-10-2020 at 13:25 zei Kenijn: Ik heb er geen verstand van, maar dit klinkt alsof eten pijnlijk voor hem is. Zou de wond in zijn bekje (van het kiezen trekken) ontstoken zijn ofzo? En zou het helpen om hooi in kleine stukjes te knippen, zodat het makkelijker te eten is voor hem? De DA zei in ieder geval dat alles er goed uit zag in zijn bekje 😞 Dat wilde ik graag geloven maar inderdaad, het lijkt erop dat het nog veel pijn doet
Mira11 Geplaatst: 7 oktober 2020 Geplaatst: 7 oktober 2020 2 uur geleden zei janini&happy: De DA zei in ieder geval dat alles er goed uit zag in zijn bekje 😞 Dat wilde ik graag geloven maar inderdaad, het lijkt erop dat het nog veel pijn doet Krijgt hij wel voldoende pijnstillers? En 2 keer op een dag?
Aanbevolen berichten