Sammy1 Geplaatst: 1 februari 2008 Delen Geplaatst: 1 februari 2008 Wanneer gaan buitenkonijnen weer verharen? Dat zal in het voorjaar zijn, maar hoe weet ik wanneer het zover is?Sammy is al 2x ziek geweest tijdens het verharen. Waarschijnlijk was dat een verstopping of haarbal (niet eten, darmen werkten niet, ketting keutels...) Maar dit keer wil ik dat dus voorkomen. Ik weet wel dat ananassap helpt tegen een haarbal en dat ik ze veel moet borstelen, ik wil het dit keer gewoon voor zijn. Er was nog een middeltje heb ik hier wel eens gelezen, iets met...olie??? Wie weet wat ik bedoel, hoe het heet en wat het precies doet?Kun je aan de vacht zien als het verharen eraan komt? Is er een plek waar het verharen als eerste begint? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 1 februari 2008 Delen Geplaatst: 1 februari 2008 Misschien bedoel je prozyme? Ik weet niet hoe het bij andere konijnen begint maar mijn vorige konijntje begon altijd op z'n neus met verharen. Bij hem zag je echt een scheidingslijn en die trok dan steeds verder naar achteren. Bij de konijnen die we nu hebben weet ik het eigenlijk niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 februari 2008 Delen Geplaatst: 1 februari 2008 sommige nijnen laten in een keer hun jas vallen dat is best handig.Maar anderen doen er wel 6 tot 8 weken over.Je ziet het vrij snel in het hok de losse haren en de plukken er uit.Bij het kopje kun je het ook wel zien maar het begind niet altijd daar.succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 februari 2008 Nee geen prozyme, wat is dat dan? Lijnzaad olie ofzo? Zegt dat iemand iets? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 1 februari 2008 Delen Geplaatst: 1 februari 2008 ja idd sammy, ik heb reusje daar wel eens over gehoord als ik me niet vergis!!!die zal vast ook nog wel effe een reactie plaatsen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten