Ga naar inhoud

Alleen nog groente eten?!?


Suikerbuikje

Aanbevolen berichten

Vrijdag is ons konijntje gestopt met eten en was ze lammelendig.

Zaterdagochtend naar de DA gegaan, daar heeft ze een injectie novacam en  dwangvoer gegkregen.

Thuis ben ik doorgegaan met dwangvoeren, gisteren tot 's avonds laat en nu net weer de eerste pipet. Ze slikt het wel door maar niet van harte (maar dat doen ze denk ik sowieso niet). 

Ook heb ik net een pipetje met Novacam gegeven, oraal.

 

Nu komt het rare, verse andijvie en verse boerenkool eet ze wel zo op! Maar dus geeb hooi en biks. 

Ik zal zo wat gras en paardebloemblad gaan plukken om te kijken of ze dat ook wil opeten.

 

De DA kon niks afwijkends vinden; geen harde buik, geen gebitsproblemen, geen ooronsteking, geen poep bij haar gat, geen koorts.

 

Ik weet niet precies hoe nu verder...

Ze is niet erg tam en extreem stressgevoelig, ze krijst het soms uit al je haar wil pakken voor bijv. de inentingen! Ik ga dus niet met haar van hot naar her slepen. 

 

Wat denken jullie??

 

Oja, ze zit saampjes met een gecastreerd rammetje, buiten, in een schuurtje op ons terras waar ze vrij toegang hebben tot het terras. Hij heeft nergens last van gelukkig. Op het terras staan verder geen giftige planten en zo. 

 

 

 

aangepast door Suikerbuikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het hele gebit onder een roesje laten bekijken. De achterste kiezen kunnen ze zo niet zien. Als ze wel zacht spul eet zou ik wel denken aan haken. 

Heb je wel iets van darmstimulerende middelen meegekregen? Alleen pijnstiller en dwangvoeren vind ik ook een bijzondere keuze bij een konijn wat niet eet. Is deze arts konijnkundig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Eefje:

Ik zou het hele gebit onder een roesje laten bekijken. De achterste kiezen kunnen ze zo niet zien. Als ze wel zacht spul eet zou ik wel denken aan haken. 

Heb je wel iets van darmstimulerende middelen meegekregen? Alleen pijnstiller en dwangvoeren vind ik ook een bijzondere keuze bij een konijn wat niet eet. Is deze arts konijnkundig?

Hoi Eefje, nou ik denk het eigenlijk niet dan? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen..

Een roesje voor de kiezen vind ik wel op het randje van wat ik het konijn wil aan doen. 

Is er mss een lijstje konijnkundige-da's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook een konijnkundige dierenarts kan de achterste kiezen niet zien zonder roesje. Uiteraard is het altijd beter om naar een dierenarts te gaan die veel verstand heeft van konijnen.

Een van mijn konijnen is 2 jaar geleden onder narcose geholpen aan haar gebit, en die heeft daarna nergens meer last van gehad. Ze moeten een dagje bijkomen van de narcose,maar ik zou het zo weer doen als het nodig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .