Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ik ben nieuw op het forum, vandaag is mijn mannetjes konijn gecastreerd en hij is nu weer terug. Hij eet goed en poept ook weer. Maar hij likt de wond de hele tijd! echt constant is hij aan het likken. Ik maak me een beetje zorgen want ik wil niet dat de wond weer open gaat. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? 

Geplaatst:

Is het zo heftig dat het er op lijkt dat het echt open gaat?

Als dat het geval is dan heb je pet medical shirts die ze aan kunnen. Of een kraag. Nadeel is dat konijnen dat erg vervelend vinden, het stress geeft, ze niet goed kunnen wassen en ze die dingen ook best kunnen slopen. Je kan ze bij de dierenarts kopen. Ik zou als het echt overmatig wassen is toch wel even contact zoeken met de dierenarts. Misschien kan die even kijken hoe erg het is en beslissen of er een hulpmiddel nodig is.

Geplaatst:

Krijgt hij trouwens wel pijnstillers? Vaak is pijn namelijk de reden dat ze aan de wond gaan zitten, en het is dus belangrijk dat de eerste dagen na de ingreep er wel pijnstillers gegeven worden, bij konijnen is dat ivm een snel metabolisme 2x per dag nodig (bij honden en katten is 1x per dag vaak voldoende, vandaar dat dat vaak mis gaat, maar een konijnkundige dierenarts weet dat als het goed is).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .