Ga naar inhoud

Kat heeft baby konijntje gevangen


Lauren97

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Mijn kat heeft een baby konijntje mee naar binnen gebracht en ik weet echt niet wat ik met het konijntje moet doen. Hij is heel bang en schuw , ik heb ook geen idee of het een wild of tam konijntje is. Ik heb al water en worteltjes gegeven. Moet ik ermee naar de dierenarts of even een paar dagen afwachten. Het liefst zou ik het konijntje houden , het is een super schattig beestje maar ik denk dat mijn kat hem gaat blijven zien als een prooi. 

66EDA650-2D7E-4202-A574-61222643D04F.jpeg

4D932E99-C86C-4217-83AE-908A4C93C525.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou contact kunnen opnemen met een konijnenopvang bij jou in de buurt, zij weten wel wat de juiste kanalen zijn. 

Hier vind je een overzicht van opvangen per provincie, voor het geval je een opvang weet te vinden:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst

 

Naar de dierenarts klinkt ook wel als een goed plan, voor de zekerheid.

 

Het is trouwens waarschijnlijk een tam konijn, wilde konijnen zijn niet wit want dan vallen ze teveel op. Dus je zou hem ook kunnen aanmelden op Amivedi.nl en als die er is bij de facebookgroep voor vermiste dieren in jouw woonplaats.

 

Je hebt er goed aan gedaan om hem eten te geven, dat is heel belangrijk voor konijnen. Maar als hij nog even bij jou blijft zou het fijn zijn als je hem hooi kunt geven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens dat met wat er hierboven geschreven is. Wat goed dat je je over hem/haar bekommert!

Een konijntje houden lijkt leuk maar het kan best zijn dat iemand zijn konijntje mist. 

Daarbij zijn konijnen helemaal geen makkelijke dieren om te houden. 

Ze hebben een konijnenmaatje nodig. Minimaal 4m2 voor 2 kleine konijnen. Ze zijn niet goedkoop en kwetsbaar. 

Het lijkt me ook helemaal geen goed idee als je kat ook in de buurt is. Dat geeft enorm veel stress ook al zou je kat niet bij het konijntje kunnen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de dierenambulance & amivedi bellen.

 

Wortel zou ik hem niet geven, als het beestje dat niet gewend is krijgt hij daar diarree van! Je kan beter hooi geven als je dat hebt, en zo niet, dan niets tot de dierenambulance er om is gekomen. Beter heel eventjes geen eten, dan iets waar heel z'n buik van van slag raakt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .