Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoii ik ben nieuw hier maar heb een dringende vraag. 

Ik ben vandaag een dagje weggeweest en toen ik net terug thuis kwam zag ik dat 1 van mijn konijnen alleen maar stil in het hoekje zit en nat is aan de rug en aan een van der achter poten. Ik voer ze altijd smorgens om half 8 en savonds om 7 uur nu heb ik ze net gevoerd en zit mijn andere konijn rustig te eten en de ander komt der nacht hok niet uit om te eten of te drinken en als ik haar eruit pak begint ze heel erg te trillen en te miepen (ik weet niet echt hoe het heet maar dit doet ze opzich wel vaker maar nu een stuk harder) ook vind ik dat ze best paniekerig is wat ze normaal niet is. 

Ze hebben meer dan genoeg hooi vers water net hun droogvoer gekregen. Ook hebben ze meer dan genoeg ruimte en staat het hok in de schaduw. 

Weet iemand wat ze kan hebben?! Ik heb dit nog nooit gezien bij haar en ook niet bij mijn andere konijnen. 

Ze is nu 2 jaar oud en 't is een dwergkonijn. 

Als iemand weet wat dit is graag reactie! 

Geplaatst:

Zijn ze gevaccineerd?

Stil in een hoekje zitten en niet eten is altijd reden voor paniek, dus mijn advies is om nu de dierenarts te bellen, en niet te wachten tot morgenochtend. Als je dierenarts dicht is krijg je een bandje met het nummer van de dierenarts die dienst heeft.

Geplaatst: (aangepast)

Nou ik de dierenarts gebeld. Kreeg ik idd een telefoonnummer dat ik moest bellen omdat ze dicht waren. De dierenarts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ze vanzelf wel weer begon met eten! Als ze morgen vroeg nog hetzelfde was kon ik nog een keer bellen! 

Ik denk dat ik maar even een andere dierenarts bel... 

aangepast door Femke Rijks
  • Verward 2
  • Verdrietig 2
Geplaatst:
10 minuten geleden zei Femke Rijks:

Nou ik de dierenarts gebeld. Kreeg ik idd een telefoonnummer dat ik moest bellen omdat ze dicht waren. De dierenarts zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ze vanzelf wel weer begon met eten! Als ze morgen vroeg nog hetzelfde was kon ik nog een keer bellen! 

Ik denk dat ik maar even een andere dierenarts bel... 

Dat lijkt me een goed idee.

Heb je de lijst met konijnkundige dierenartsen gezien?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen

Geplaatst:

Hoe is het nog afgelopen? Kon je nog bij een dierenarts terecht gisteravond? Hopelijk ben je nog goed geholpen en komt het goed met je konijntje!

Als ze al de hele dag niets heeft gegeten gisteren en je wacht tot de volgende ochtend, dan liggen de darmen al 24 uur stil en zijn ze ontzettend moeilijk op gang te krijgen, meestal niet meer. Wat vreemd dat een dierenarts dat advies geeft. Het niet eten + stil in een hoekje liggen + vieze vacht geeft aan dat het toch echt niet goed zit. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .