Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Haii ,sinds kort is mijn konijntje schijnzwanger heeft dus een erg opgezette buik/tepels en ook een uitgezeten/opgezette  geslachtsdeel . 

Het gaat om een voedster van 6 maanden oud het plan is dus ook om haar te laten helpen ! 

Op dit moment heeft ze druppels om haar hormonen normaal te krijgen ,maar dit werkt niet goed.

Voor de rest is haar gedrag hetzelfde eet normaal drinkt normaal even actief . 

Voor de rest is ze niet in contact met andere konijntjes geweest.

Heeft iemand advies of weet iemand of dit normaal is ?

Geplaatst:

Geen idee of dit normaal is. Dat ze last heeft van haar hormonen is op deze leeftijd niet zo vreemd maar die opgezette buik, tepels en geslachtsdeel lijken me wel vreemd. Ik dacht altijd dat je aan konijnen niet kon zien of ze zwanger waren. Pas wanneer de jongen bijna komen beginnen ze met het maken van een nest, verder geen uiterlijke signalen dacht ik. Maar waarschijnlijk is er hier op het forum wel iemand die er meer verstand van heeft dan ik. 😉

Geplaatst:

Ik zou niet te lang wachten met de afspraak voor castratie, want wat je omschrijft klinkt een stuk heftiger dan een normale schijnzwangerschap. Druppels om hormonen onder controle te krijgen is bij gezonde konijnen helemaal niet nodig. Zijn die druppels door de dierenarts voorgeschreven, of is het iets wat je zelf bent gaan geven? 

En geef het wel duidelijk aan bij de dierenarts als je belt voor de afspraak, dat ze je konijn goed onderzoeken voor ze aan de ingreep beginnen. Ze moet natuurlijk wel fit, gezond, en zonder extra risico's de operatie in gaan als het even kan. Het kan namelijk best zijn dat ze nu al problemen heeft met de baarmoeder / eierstokken. Ik zou er als baasje wel echt naar laten kijken door de dierenarts in ieder geval!

Met 6 maanden kan ze al prima geholpen worden, dat kan vanaf 5 maanden. Als je langer wacht ontwikkelen ze juist weer meer buikvet, wat de ingreep weer wat lastiger uit te voeren maakt voor de dierenarts. Nu heeft ze dus de ideale leeftijd voor castratie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .