KoffieKoppen Geplaatst: 15 juli 2020 Geplaatst: 15 juli 2020 Hallo allemaal, Ik heb twee maandjes terug een lief dondersteentje in huis genomen bij de naam Espresso. Hij is nog niet gecastreerd, maar heeft een afspraak wachtend in midden Augustus. Het is een beetje een ongeluksvogel, afgelopen week had hij een wondje op de neus en oren, waardoor hij van mij een pipetje van Beaphar heeft gekregen. Toen dit over het weekend niet beter werd zijn we naar de DA gegaan, die constateerde dat het geen nare ziekte was maar gewoon Meneer Ongeluk die een wondje heeft opgelopen, ik ben naar huis gegaan met een antibiotica zalfje en een mopperend konijntje omdat hij de dierenarts niet aardig vond (ik zou het zelf ook niet tof vinden als iemand die ik niet ken mij zou oppakken en onderzoeken). Nog geen 4 uur later merk ik ineens dat hij zijn rechter achterpootje niet gebruikt, hij sleept er niet mee maar houdt 'm omhoog. Hier en daar zet hij er wel wat druk op, maar echt ermee lopen doet hij niet. Als ik zelf voel, hoor ik geen piep van hem behalve dat hij mijn hand vrolijk aflikt. Ik kreeg alleen een waarschuwings knabbel toen ik bij zijn teentjes kwam. Ik let normaal best erg op hem dus ik ben er vrij zeker van dat er niks geks is gebeurd, hij is niet klem gekomen met zijn pootje, geen rare bewegingen etc, behalve dat hij een ontsnappingspoging deed bij de dierenarts en dat de DA hem erg 'ruw' vast heeft moeten grijpen. Natuurlijk maak ik me erg zorgen, en hou ik hem in de gaten of het beter/slechter gaat, maar voor nu lijkt het niet heel ernstig. Ik heb zijn nageltjes gecheckt, en voor de zekerheid gaan we deze tot de goede lengte knippen (al zijn ze nu niet te lang, maar het kan korter). Er zijn geen wondjes, er zit niks in zijn pootje, niks zit klem of raar. Zijn heupjes zijn in orde en er lijkt (hopelijk) niks gebroken te zijn. Mijn vraag, hebben jullie enig idee wat het misschien zou kunnen zijn? Heeft hij last van zijn nageltje? Of is het iets met zijn spieren of een kneuzing? Ik ben zelf net afgestudeerd en het geld zit een klein beetje krap, dus hoop ik niet een onnodige trip naar de DA te maken binnen dezelfde week. Als jullie ideeën/tips hebben, alvast bedankt!
Marjoleink Geplaatst: 15 juli 2020 Geplaatst: 15 juli 2020 Als hij er niet op loopt, dan is er toch echt iets aan de hand. Het beste advies dat ik je kan geven is toch in elk geval even contact opnemen met de dierenarts.
Mira11 Geplaatst: 15 juli 2020 Geplaatst: 15 juli 2020 Als hij zijn pootje niet optimaal gebruik zou ik zeker morgen met hem naar de dierenarts gaan. Konijnen zijn prooidieren en laten pas zien dat ze pijn hebben als ze er veel last van hebben. Als ze nageltjes niet te lang zijn zou ik nog even wachten met knippen totdat je weet wat er aan de hand is. Als hij er pijn aan heeft is het vervelend voor hem om zijn nageltjes te knippen.
KoffieKoppen Geplaatst: 16 juli 2020 Auteur Geplaatst: 16 juli 2020 Ik geef hem momenteel veel rust maar laat hem er wel voorzichtig uit voor twee tot drie uurtjes per dag, al eet en drinkt hij nog goed bel ik morgen toch even de DA. Het lijkt mij inderdaad verstandiger en geeft de familie hier in ieder geval meer rust om te weten wat er gaande is. Wat een arm pechbeessie is het toch...
Aanbevolen berichten