Ga naar inhoud

Houd een poot stijf


Cooper en Ik

Aanbevolen berichten

Mijn konijn springt sinds gisteravond opeens op drie poten zijn linker achterpoot houd hij stijf tegen zijn buik aan. Ik ga deze vrijdag op vakantie en dan gaat hij naar een vriendin die zelf niet veel van konijnen weet. Moet ik nog snel naar de dierenarts of herkent iemand kramp of zo iets 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker naar de dierenarts gaan, helemaal omdat je vrijdag op vakantie gaat zou ik daar niet mee wachten.

Ik denk eerder aan een kneuzing of breuk, of misschien zelfs EC dan aan kramp. Ik zou dus echt even de poot en je konijntje goed na laten kijken voor je de vakantieoppas daar mee opzadelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoii, een van mijn konijnen heeft precies het zelfde. Ik zou wel even langs de DA gaan, dan weet je wat het is en zit je niet met spanning op je vakantie. Wij zijn er toen ook mee heen gegaan en het bleek een verlamming in zijn pootje te zijn. Hij heeft nu totaal geen gevoel meer in zijn voetje en daardoor wilt hij er ook niet op gaan staan. De DA vertelde dat hij verder nog wel een goede kwaliteit van leven heeft maar hij moet nu een soort van revalideren en leren leven met 3 pootjes. In het begin ging dit nog veel met vallen en op staan maar het gaat nu al stukken beter hij heeft al allemaal trucjes om zich zelf te wassen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker nog naar de dierenarts gaan! Ten eerste moet je weten wat het is, zodat je een eventuele behandeling kunt starten. Ten tweede is het niet netjes om je konijn zo bij de oppas af te leveren zonder dat er een dierenarts naar heeft gekeken en je oppas weet wat ze wel of niet moet doen. Ik zou daar als oppas in elk geval absoluut niet blij mee zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .