Ga naar inhoud

Haken op de kiezen?


OwnerofElmo

Aanbevolen berichten

Gisterochtend heb ik zoals altijd mijn konijn uit zijn kooi gelaten en hem gelijk brokken gegeven waaraan hij gelijk begon. Later in de dag zag ik dat hij het net niet helemaal op had en merkte ook dat niet op mij af kwam als hij de bak met brokken hoorde. Hij kwam gisteren erg lui en moe over, maar zijn buik voelde gewoon prima. Hij at wel rucola en konijnenbladeren. Vandaag is hij veel actiever dan gisteren maar nog steeds geen interesse in de brokken. Rucola en konijnenbladeren eet hij nog wel. Zijn buik voelt nog steeds prima, geen gas of verstopping ofzo, maar hij keutelt en plast minder. Ben bang dat hij haken op de kiezen heeft, maar is het dan niet gek dat hij gisterochtend wel gelijk de brokken aanviel en het bijna helemaal op had? Kan hij in zo'n korte tijd er last van krijgen? En als hij haken heeft, is het mogelijk om tot maandag te wachten om naar de dierenarts te gaan aangezien ze in het weekend dicht zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan van de ene op de andere op de andere dag omslaan. Als mijn konijnen haken hebben stoppen ze ook ineens met eten.

Zo lang hij wel eet zou je kunnen wachten tot maandag, maar ik zou zelf toch liever dezelfde dag nog gaan. Als je je dierenarts belt, krijg je te horen welke dierenarts dit weekend dienst heeft.

Heb je de indruk dat hij pijn heeft? Behalve dan met eten uiteraard.

Misschien is dit trouwens al langer aan de gang en eet hij daarom geen hooi.

 

Wat zijn trouwens konijnenbladeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Marjoleink:

Heb je de indruk dat hij pijn heeft? Behalve dan met eten uiteraard.

Hij is vandaag veel actiever dan gisteren. Toen was hij alleen maar aan het liggen onder een bed. Was bang dat hij een verstopping of gasvorming had maar zijn buik voelt helemaal niet hard aan. Vandaag huppelt hij rond, 'graaft' hij in mijn deken en wilt hij wel geaaid worden. Maar hij heeft geen zin in die brokken (nog niks van gehad). Vond nog een paar snoepjes van het gemengde voer dat ik hem vroeger gaf en dat at hij wel ondanks dat misschien wel harder is dan die korrels. Ik denk niet dat dit langer aan de gang was omdat het ons is gelukt hem hooi te laten eten, maar hij is er nog steeds niet zo gek op zoals met andere dingen. Ik weet eerlijk gezegd niet of hij vannacht wel hooi heeft gegeten want ik sliep onder. Heb hem vandaag nog niet er aan zien zitten.

 

Als hij haakjes op de kiezen heeft, houdt dat in dat die altijd terug zullen komen om de paar weken/maanden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Marjoleink:

Het maakt ook uit wat hij eet. Wat voor brokjes krijgt hij?

 

Hij eet de (niet-gemengde) korrels van de welkoop, geloof ik. Geen speciaal merk dus, maar er zat meer vezels in dan duurdere merken dus het leek mij wel goed. Hij eet ook het hooi van de welkoop en daarvoor geldt hetzelfde wat ik net zei over de korrels.

 

Ik begin toch wel wat te twijfelen of hij haakjes heeft. Toen ik merkte dat hij zijn korrels niet meer at, was hij die dag ook heel erg lui. De volgende dag was hij al veel actiever, en gisteravond en vanochtend heeft hij al redelijk weer wat korrels gehad. Misschien speelde er wat anders, maar ik kan me niet bedenken wat. Zit nu ook erg te twijfelen of een bezoek aan de dierenarts nog nodig is aangezien het zichzelf lijkt op te lossen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij zich niet goed voelt kun je beter even langs de dierenarts. 

Het voer van de Welkoop is zoals ik het kan zien niet zo best. In voer van de Welkoop zit 16.5% ruwe vezel en in bv. Beaphar 25%. Niet alleen dat is belangrijk maar ook andere waarden. @Eveekan je hier veel meer over vertellen. 

In de webshop van Bunnybunch kun je goed voer vinden die geschikt zijn voor konijnen en ook echt gezond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .