Evee Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 Omdat het in een aantal andere topics ter sprake kwam, dacht ik zal er eens een topic op zich over starten. Dan is het ook gelijk makkelijk terug te vinden voor andere konijnenbaasjes. Dus hierbij de vraag, wat zit er in jouw konijnen EHBO doos? Er is een artikel over op de website, met meer informatie: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-EHBO Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 19 juni 2020 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2020 Wij hebben redelijk wat huisdieren, en ik heb dus gewoon een dubbel keukenkastje in gebruik voor de dierenspullen. Daar staan bijvoorbeeld ook de voerbakjes enz. in. Maar ook de EHBO spullen. Makkelijk voor de pak dus bij een noodgeval. Bij mij zit er in het konijnen ehbo kastje: snugglesafes icepods oude handdoeken spuitjes, diverse maten en soorten dwangvoer thermometer (vrij simpele van kruitvat, deze) tekentang en tekenhaak diverse kammen (fijne vlooienkam en diverse kammen en borstels voor vachtverzorging) scharen voor vachtverzorging nagelschaartje Anti-myiasis Verbandmiddelen voor wondverzorging (in principe delen ze gewoon in wat wij voor onszelf hebben liggen 😉, maar voor de dieren heb ik ook altijd een rol zelfhechtende bandage er in zitten om een grotere wond makkelijk te kunnen verbinden. Dat kleeft namelijk aan zichzelf.) Stethoscoop Wat via de dierenarts is, maar ik wel heb staan ivm de gezondheidsgeschiedenis van de konijnen hier: pijnstillers (metacam) fenbendrops (ivm EC konijn) ciseral metocloral oogzalfjes en een fles speciaal gesteriliseerd water om oogjes te spoelen (ivm Charlie die regelmatig een vies oogje heeft) Wat je ook kan toevoegen is wat kleine zakjes met diverse soorten kruiden & kleine (proef)zakjes van andere merken konijnenvoer. Maar omdat ik de webwinkel hier op de site run heb ik daar toch altijd makkelijk toegang toe, dus dat ligt bij mij niet in de EHBO kast. Verder liggen er ook nog wat spullen van de hond & katten in, maar bovenstaande is wat ik echt voor de konijnen heb. Ik heb trouwens ook een babyweegschaal in huis om de konijnen & katten makkelijker te kunnen wegen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pablo&Lola Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 Ha, ik heb ook een keukenkastje in gebruik voor alle dierenspullen. 😉 Voor de konijnen heb ik op voorraad: - een snugglesafe - ice pods (in de vriezer) - oude handdoekken - dwangvoer - diverse spuitjes - prozyme - bio-lapis - plastic bakjes om keutels/urine op te vangen voor onderzoek En via de dierenarts nog nieuwe verpakkingen: - pijnstiller (Metacam) - Cisaral drops & Emeprid Eén van mijn katten heeft astma en gebruikt dagelijks een astmapomp (Aerokat), dus daar heb ik ook de benodigdheden voor in het kastje liggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eefje Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 Snugglesafe Icepods Nagelschaartje Borsteltje Prozyme Dwangvoer Een bak vol spuitjes in verschillende maten Via de dierenarts vanwege problemen waarmee ze bekend zijn: Fysiologisch water voor neusspoelen Emeprid Cisaral Pijnstilling, volgens mij nu meloxidyl Laxatract Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Punky punk Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 Ik heb in mijn dieren EHBO kastje dit liggen: een luizenkam en een gewoon kammetje voor de vachtverzorging oude handdoeken spuitjes verband nagelschaartje en dit wil ik gaan bestellen of kopen in de winkel zelf ice pods snugglesafe thermometer En dat is het denk ik. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mammafelina Geplaatst: 19 juni 2020 Delen Geplaatst: 19 juni 2020 Mijn ehbo kistje is nog niet zo uitgebreid. Ik heb: Een borstel voor de vachtverzorging Een thermometer Oude handdoeken Koelplaat Warmte schijf Verschillende spuitjes Metacam (pijnstillers) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten