Ga naar inhoud

Nogsteeds bezorgd over veel liggen


Xde.b

Aanbevolen berichten

Hallo! 

 

Laatst had ik een bericht geplaatst over dat mijn konijn veel begint te liggen, dat doet hij nu nogsteeds. 

Ik merk gewoon dat hii anders doet, hiervoor lag hij alleen in zijn verblijf en dat ook njet altijd, nu ligt hij constant overal. Wel vaak in een relaxte positie maar ik vind het gek en eng omdat hij dit nooit eerder heeft gedaan.

Ook knarst hij vaak met zinn tanden, naar mijn gevoel zachtjes want toen hij gas had een paar maand terug knarste hij echt heel hard dus voor mijn gevoel is dit redelijk zacht.

 

Ook plast hij meer dan normaal en heeft hij soms een beetje waterige ontlasting. Dit is sinds vanavond verminderd, keutels zijn gewoon normaal maar het plasseb weet ik nog niet zeker ik heb zijn verblijf namelijk net verschoond. Hij plast soms ook naast zijn toilet. 

 

Hij heeft door een probleem met zn traanbuisje oogdruppels meegekregen van de DA, er staat dat bijwerkingen bijna nooir zijn maar zou dit toch een rol kunnen spelen? Of is er iets anders wat jullie hierin herkennen?

 

Hard tandenknarsen of gieren/gillen doet hij niet, geen (heftige) pijn dus. 

 

Ook wil ik toevoegen dat ik de tips van vorige discussie heb gebruikt, ik heb veel speeltjes voor gem gekocht en probeer hem meer te amuseren dan normaal maar ook na 10 minuutjes gaat hij dan naast mij liggen en stoppen met spelen.

Eten en drinken doet hij nog goed

aangepast door Xde.b
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plassen en veel drinken kan duiden op e cuniculi. Maar het kan ook zijn dat je konijntje een probleem heeft met zijn blaas. Merk je nog iets anders, behalve voor zijn doen abnormaal veel liggen? Dat duidt er toch wel vaak op dat je konijntje zich niet helemaal top voelt, daarom is alles wat je opvalt belangrijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eefje:

Veel plassen en veel drinken kan duiden op e cuniculi. Maar het kan ook zijn dat je konijntje een probleem heeft met zijn blaas. Merk je nog iets anders, behalve voor zijn doen abnormaal veel liggen? Dat duidt er toch wel vaak op dat je konijntje zich niet helemaal top voelt, daarom is alles wat je opvalt belangrijk. 

Ja precies, zoals ik zei laat hij dus nog niet zien dat hij in enorme pijn is maar dat doen ze ook niet heel snel dus is het idd vaak beter om veranderingen zoals dit op te merken.

 

Ik heb even snel opgezocht wat e cuniculli is want ik weet het zo niet 123 uit mijn hoofd, een van de dingen die hij daarvan ook wel heeft is dat hij soms ligt op een normale manier (dus niet helemaal languit) en dan staat zijn koppie scheef, dit viel ons al een hele tijd op maar trokken ons er niet veel van aan omdat hij niet anders deed. Dat doet hij dus ook nog maar dat dket hij al een tijdje. Voor de rest is dus alleen zijn ontlasting een beetje gek alleen dat word al minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het even voorleggen aan je dierenarts. E cuniculi kan lange tijd vage symptomen geven voordat het echt mis gaat. Behandeling van milde symptomen stelt niet zo heel veel voor, een tijdje fenbendrops of panacur geven is vaak al genoeg om het weer flink de hoek in te drukken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch een dierenartsafspraak maken inderdaad, eventueel bij twijfel toch beginnen met fenbendrops of panacur (heeft beide dezelfde werkzame stof). EC kan inderdaad lange tijd sluimeren met hele lichte klachten, tot het echt mis gaat. En hoe eerder je er bij bent, hoe groter de kans dat ze er goed door komen. Misschien is het het uiteindelijk niet, en zijn het wel op zichzelf staande blaas of nierproblemen, maar ik zou persoonlijk voor de zekerheid dan toch liever wel tegen EC behandelen, dan het risico nemen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .