Guusje.k Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Mijn konijntje van 8 weken oud is gebeten door ons oudere konijn door het hek heen wat we hadden meer gezet om het te voorkomen, maar dat is dus niet gelukt. Ze heeft nu een wondje bij haar snuit waar een beetje bloed uit komt. Ze doet haar oog af en toe dicht en gaat dan heel zielig zitten, en dan loopt ze weer rond voor ongeveer dertig seconde met haar oog open en dan gaat ze weer zitten met haar oog dicht. Weet iemand wat dit is en moet ik misschien naar de dierenarts gaan?
Ot&Sien Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Ik zou er sowieso even naar laten kijken door de dierenarts. Was het de bedoeling om de konijnen uiteindelijk te koppelen? Zo ja, dan kun je ze beter uit elkaars zicht houden. Anders bouwen ze frustratie op naar elkaar toe en heeft de koppeling minder kans van slagen... 1
Punky punk Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 8 minuten geleden zei Ot&Sien: Ik zou er sowieso even naar laten kijken door de dierenarts. Was het de bedoeling om de konijnen uiteindelijk te koppelen? Zo ja, dan kun je ze beter uit elkaars zicht houden. Anders bouwen ze frustratie op naar elkaar toe en heeft de koppeling minder kans van slagen... Dit is precies wat ik ook zou zeggen. 1
sarah1 Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 wondje bij de neus is wel een plekje waar je voorzichtig mee moet zijn als er een wondje zit het geneest wel weer alleen as het genezen is moet je wel heel voorzichtig zijn want dat wondje kan heel snel weer open gaan
Evee Geplaatst: 16 juni 2020 Geplaatst: 16 juni 2020 Als het een wondje is in combinatie met veranderd gedrag, zou ik het zeker even bij een dierenarts laten checken. En mijn tip is ook om ze niet door gaas te scheiden, maar helemaal, tot het moment van koppelen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen Het is beter om te zorgen dat ze neutraal, zonder voorafgaande frustraties de koppeling in gaan. Door ze naast elkaar te huisvesten, bouwen ze vaak juist frustratie op. En dat wil je nou net niet, want dat zorgt er voor dat de kans dat ze met elkaar gekoppeld kunnen worden kleiner is.
Aanbevolen berichten