Astrid Coufreur Geplaatst: 26 mei 2020 Geplaatst: 26 mei 2020 Hallo, ik heb een vraag. Wij hebben een dwerg Hangoor (voedster) Die haar eerste keutels niet op eet. Ze oogt gezond, is levendig en huppelt vrolijk rond. We hebben haar voeding al aangepast, voorheen kreeg ze een beetje select voer 30 gram met flink wat hooi, dit terug gebracht naar 10 gram En hooi en nu sinds een week alleen hooi. Dit heeft ze 24 uur tot haar beschikking. Ze krijg buiten dit niets anders, ook geen groenvoer. Toch eet ze niet haar eerste keutels op. Wat kan er aan de hand zijn? Of ze pijn haar rug heeft kan ik niet zien, ze doet alles wat andere konijnen ook doen.
happy211 Geplaatst: 26 mei 2020 Geplaatst: 26 mei 2020 Hoe zien haar keutels eruit? Konijnen eten alleen hun blindedarmkeutels (ook wel nachtkeutels genoemd). Dat is een trosje kleine, vochtige keuteltjes, die je meestal 's ochtends vindt als ze ze niet hebben opgegeten. Dit doen ze meestal direct uit de anus, dus normaal gesproken hoor je ze niet te vinden. De ronde, grotere keutels die ze de hele dag door produceren, eten ze niet op. Als ze nu echt niets anders dan hooi krijgt, en ze eet haar blindedarmkeutels nog steeds niet op, dan zou ik wel met haar naar een dierenarts gaan, want dan is er meer aan de hand.
Astrid Coufreur Geplaatst: 26 mei 2020 Auteur Geplaatst: 26 mei 2020 2 uur geleden zei happy211: Hoe zien haar keutels eruit? Konijnen eten alleen hun blindedarmkeutels (ook wel nachtkeutels genoemd). Dat is een trosje kleine, vochtige keuteltjes, die je meestal 's ochtends vindt als ze ze niet hebben opgegeten. Dit doen ze meestal direct uit de anus, dus normaal gesproken hoor je ze niet te vinden. De ronde, grotere keutels die ze de hele dag door produceren, eten ze niet op. Als ze nu echt niets anders dan hooi krijgt, en ze eet haar blindedarmkeutels nog steeds niet op, dan zou ik wel met haar naar een dierenarts gaan, want dan is er meer aan de hand.
Astrid Coufreur Geplaatst: 26 mei 2020 Auteur Geplaatst: 26 mei 2020 Ja daar dacht ik ook aan om naar en da te gaan. Het zijn haar blindedarm keutels die ze niet op eet ondanks alle maatregelen die we hebben gedaan. bedankt voor je reactie.
Aanbevolen berichten