Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Spook niest chronisch. Volgens de DA heeft ze een vorm van hooikoorts (dat had ik zelf ook al bedacht) en is ze allergisch voor stof. Haar longen klinken schoon en ook haar neus is schoon. 
Omdat ik dus zelf al het vermoeden had dat het van stof kwam doe ik er alles aan het stof zo veel mogelijk te verminderen. 
Het hooi schud ik uit en het laatste stoffige restje gooi ik weg. Het laatste restje uit de zak met voer wordt ook weggegooid. En ik gebruik in het nachthok het stro van Pets Own Choice omdat dit tot nu het minst stoffige stro is wat ik heb gehad. In de winter ligt daar een laagje katoenvezel onder voor de extra warmte. In de toiletbak zit Aubiose, wat ook stof-vrij is. Maar toch blijft ze niezen en ik vind het eigenlijk een beetje sneu... 😔

Iemand nog tips..? Ze lijkt er zelf weinig last van te hebben overigens. Ze heeft dit al sinds ik haar heb (nu ruim twee jaar) en oogt echt totaal niet ziek. 

Geplaatst:

Als het hooikoorts is zoals bij mensen kan ze ook gewoon last hebben van de pollen en planten in de omgeving. Ik nies me op het moment ook een ongeluk. Ik wist helemaal niet dat dieren er ook last van konden hebben. Is er geen antihistamine voor konijnen? 

Geplaatst:

Daar heeft de DA het niet over gehad. Mijn Teckel heeft ook hooikoorts (allergisch voor populier > niezen en brandnetel > enorme reactie op z’n pootjes van jonge brandnetels) en daar is wel antihistamine voor maar ook een kans dat het dan nog erger wordt. 

Geplaatst:

Oh ik wist niet dat het ook erger kon worden. Ik heb voor mezelf pilletjes, neusspray en een inhaler en ik wil echt niet zonder zitten. Op zich wel handig als ik me ziek wil melden, gewoon een paar dagen geen medicatie innemen en ik klink heel zielig 🤣 Bij mensen is het zo dat je vanwege de hooikoort soms ook plotseling allergisch bent voor sommige fruitsoorten, ik weet niet of dat bij dieren ook zo is, maar misschien wel handig om alert op te zijn. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .