Ga naar inhoud

Konijn piept + vraagje


Sjaak en Fien

Aanbevolen berichten

Laatst toen ik mijn konijntje(die nu alleen buiten zit) 😞 ( omdat fien ziek is) oppakte om te aaien sprong hij weg maar voor hij sprong piepte hij als een soort caviaatje, is dit omdat hij pijn had of omdat hij het lekker vond? Hij vind een aai wel lekker maar op je schoot zitten niet, optillen boeit hem niet heel erg veel. Hij vindt wel alles heel erg interessant, en hier komt mijn volgende vraag: hij staat soms op zijn achterpootjes en valt dan als hij Achteruit kijkt achterover(gewoon uit balans, niet met een klap ofzo) En staat dan gauw weer op. Ik heb op een ander forum gezien dat dit niet erg is, kan iemand dit bevestigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk angst. Als een konijn in het wild wordt opgetild dan betekent dat altijd ellende, bijvoorbeeld dat hij gegrepen is door een roofvogel. Konijnen vinden het daarom altijd eng om opgetild te worden. Dat kun je beter alleen doen als het echt niet anders kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik denk angst. Als een konijn in het wild wordt opgetild dan betekent dat altijd ellende, bijvoorbeeld dat hij gegrepen is door een roofvogel. Konijnen vinden het daarom altijd eng om opgetild te worden. Dat kun je beter alleen doen als het echt niet anders kan.

Normaal vindt hij het prima om opgetild te worden, het leek wel een soort genotspiepje, geen idee, nog nooit eerder bij hem gehoord, misschien toeval… over dat konijnen het niet fijn vinden om opgetild te worden, geloof ik niet helemaal, u zou gelijk kunnen hebben hoor, maar ik ken genoeg konijnen die het prima vinden…

aangepast door Sjaak en Fien
Link naar reactie
Delen op andere sites

De één laat duidelijker merken dat hij het niet leuk vindt dan de ander, sommigen zijn dagen boos, anderen zijn het snel weer vergeten. Maar fijn vinden het ze het nooit, daarom kun je ze beter niet oppakken. Het is op een forum wel prettig als je open staat voor antwoorden van mensen met heel veel ervaring, ik neem aan dat je je daarom ook hebt aangemeld? Iedereen hier op het forum wil het beste voor de konijntjes. Oppakken hoort daar gewoon niet bij, tenzij het noodzakelijk is om medische redenen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij als ik ze moet oppakken laten het vaak ook gebeuren, maar je ziet en voelt echt dat ze aan het hyperventileren zijn en een supersnelle hartslag hebben.

Dus niet leuk voor ze (ik pak ze ook echt alleen als het moet).

 

Heb je dat bij jouw konijn wel eens gecontroleerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei BunnieHop:

Die van mij als ik ze moet oppakken laten het vaak ook gebeuren, maar je ziet en voelt echt dat ze aan het hyperventileren zijn en een supersnelle hartslag hebben.

Dus niet leuk voor ze (ik pak ze ook echt alleen als het moet).

 

Heb je dat bij jouw konijn wel eens gecontroleerd?

ja, ik heb dit gecontroleerd, het enige is dat hij de grond probeert aan te raken als hij dichtbij de grond is, verder gaat hij proberen los te komen na lamger dan 10 seconden vasthouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .