matthieu-blomme Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 Hallo, 1. laurierkers staat op de lijst van dodelijke planten, maar de winkel zei dat dit heel frequent verkocht wordt en geen problemen geeft. Iemand enige ervaring? 2. ik ben nog steeds aan het twijfelen indien ik mijn 11-jarig konijn zou laten opereren aan zijn oog. Ik ben bang dat dit complicaties kan geven of dat hij in de verdoving blijft. Hij kan zeer diep slapen.
Evee Geplaatst: 17 mei 2020 Geplaatst: 17 mei 2020 1. Vreemd advies van de winkel. Het is niet zo dat ze dood neervallen als ze er een beetje van eten, maar het is wel schadelijk voor de gezondheid van konijnen, zeker op de langere termijn. Ik zou het dus niet voeren. 2. ik zou opereren. Als ik dit zo zie, is het niet echt prettig voor het konijn om er mee door te lopen. Als de conditie en gezondheid verder goed zijn, zie ik geen reden om het niet te laten opereren. Ik zou wel benadrukken dat de dierenarts de gezondheid uitgebreid controleert voor de operatie, en aangeven dat het een diepe slaper is, maar als je een goede dierenarts hebt, controleren ze de gezondheid voor de operatie altijd goed.
matthieu-blomme Geplaatst: 19 mei 2020 Auteur Geplaatst: 19 mei 2020 Bedankt Evee voor het advies. Morgen bel ik de dierenarts. En ivm de laurierkers: het is niet zo dat ik dat aan specifiek aan mijn konijn zou voeren, maar in mijn tuin zou aanplanten als boompje. Natuurlijk vallen er dan wel eens blaadjes op de grond...
Aanbevolen berichten