Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi, mijn konijn loopt soms door het huis en dan als ik even niet kijk gaat ze gelijk knagen aan de snoeren of aan de bank. Ik geef haar dan soms een wortel om haar te laten stoppen met knagen maar die wil ze dan niet. Ze knaagt ook vaak aan me kleren als ze op schoot zit, vooral als ik iets van spijkerstof draag. Ik heb vandaag wel een soort knaagspeeltje voor haar gemaakt, namelijk ik heb van een oude spijkerboek een speeltje gemaakt met hooi erin. Dat vind ze wel leuk om aan te knagen. Maar mijn vraag is: hebben jullie nog meer tips want dit heeft ze binnen no-time weer kapot. Verder vraag ik me ook af of het erg is dat ze soms misschien een beetje spijkerstof binnen krijgt. Hieronder zie je fotos van het speeltje (ze heeft hem al een beetje open geknaagt)

WIN_20200513_12_31_08_Pro.jpg

WIN_20200513_12_31_25_Pro.jpg

Geplaatst:

Het is erg gevaarlijk als ze aan snoeren kan knagen. Daar kun je een plastic beschermbuis voor kopen. Wel opletten dat die stevig genoeg is, de dunnere knagen ze zo doorheen. 

Als je wilt dat ze er niet aan knagen kun je het beter onmogelijk maken dat ze erbij kunnen. Op sommige plaatsen in huis heb ik c en c cage hekjes staan. 

Geplaatst:

Ik zou knaagstrips aan hoeken plaatsen, je kan kousen aan de onderkant van tafel en stoelpoten bevestigen, je kan je kabels bundelen  in een tuinslang of speciale buisjes,...

Hopelijk helpt het je! Geef ze ook gewoon veel hooi en hout om aan te knagen, vinden ze heerlijk

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .