Ga naar inhoud

Ontstoken oog?!


Jenkie2014!

Aanbevolen berichten

Hoihoi allemaal,

 

Ik liep net naar buiten en toen zag ik dat Binkie zijn rechteroog helemaal dicht zat. Ik heb er even nagekeken en ik kon het oogje niet meer open krijgen, ook komt er nog wat wittig pus/slijm (geen idee wat het precies is) uit. Verder gedraagt hij zich normaal, hij eet en drinkt gewoon. Nu dus de vraag wat te doen? Afwachten tot morgenvroeg of toch de dierenarts bellen? Ik vind het zelf heel zielig en zal het liefst meteen naar de dierenarts gaan, maar hij heeft er geen last van. Daarom ben ik wel benieuwd naar jullie mening? En ook de vraag hoe ernstig dit is? 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgenochtend de dierenarts bellen. Het kan vanalles zijn, dus wel belangrijk dat er naar gekeken word. Maar om de avonddienst er voor te bellen hoeft ook weer niet. Ik zou gewoon morgen gelijk even bellen voor een afspraak zodra ze open zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf denk ik dat het een flink ontstoken oog is. Het is dan wel verstandig om morgen naar de dierenarts te gaan. Voor nu zou je water kunnen koken en AF LATEN KOELEN. Vervolgens met het uitgekookte water en een watje voorzichtig het oogje schoonmaken. Het kan ook een beschadiging aan het oog zijn, of iets anders. Daarom sowieso langs de dierenarts 😉 

 

Naar mijn mening is het geen spoed om nu nog naar de DA te gaan. Tenzij je ziet dat er wat in het oog zit, dan is het beter om niet zelf aan het oogje te zitten. Ik snap dat je het liefste nu naar de DA wil. Dat zou ik ook hebben, maar ik denk dat het wel tot morgenochtend kan wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen zie ik dit soort dingen niet als spoed, soms hebben ze iets in hun oog gehad waardoor ze even last hebben. Gebeurt mij ook weleens 🙂. Even druppelen met afgekookt (en afgekoeld) water of oculoheel voldoet dan vaak. Dat pussige zou wel iets zijn waar ik een da naar zou laten kijken, omdat dat op een ontsteking kan wijzen. Morgen bellen lijkt mij prima hoor :). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt allemaal!

 

Ik heb het net even schoongemaakt met water en een watje, dat hielp wel even. Zijn oogje kon weer open alleen hij kneep hem zelf net zo hard weer open. Heb ook even snel een kijkje genomen in zijn oogje, maar zag zo snel niks geks. Dus even afwachten tot morgen en dan meteen morgenvroeg de dierenarts bellen. 

Ik kan nu in ieder geval wel met een gerust hart naar bed. Bedankt allemaal!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn vanmiddag naar de dierenarts geweest, ze hebben niks gevonden erin. Maar hij heeft wel een beschadiging opgelopen aan het ook. We moeten nu een zalfje erop smeren en hopelijk kunnen we het nog een beetje genezen. En anders ook met beschadiging huppelt die vrolijk rond. Alleen niet nu, want nu is die een beetje boos op mij dat hij naar de dierenarts moest😜

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .