matthieu-blomme Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 Hallo, ons dwerkonijntje heeft sinds begin dit jaar last van een zwelling in 1 oog. Met antibiotica druppels is het niet weggegaan. De dierenarts wil het opereren want hij denkt dat het ofwel een cherry eye is ofwel een tumor op traanklier. Op de foto ziet het er erg uit omdat ik het oog opentrek, maar hij toont niet dat hij er last van heeft. Is een operatie aan 11 jaar wel nog aan te raden? Hij is nog erg levendig behalve als hij 's morgens ligt te zonnen, dan moet je hem wakker aaien. Ik ben ook bang voor bijkomende problemen met het oog na een operatie. Graag jullie opinie.
Evee Geplaatst: 11 mei 2020 Geplaatst: 11 mei 2020 De foto werkt niet. Ik zou conditie en gezondheid een belangrijkere factor vinden dan leeftijd. Is het konijntje goed op gewicht? Zijn er behalve de oogproblemen geen andere gezondheidsklachten?
matthieu-blomme Geplaatst: 13 mei 2020 Auteur Geplaatst: 13 mei 2020 Ik probeer hierbij nog eens een foto toe te voegen. Ons konijntje is goed op gewicht en heeft geen andere klachten. Enkel het diepe slapen, baart mij zorgen! Kan dit een probleem geven bij verdoving?
Aanbevolen berichten