Floortje5 Geplaatst: 3 mei 2020 Geplaatst: 3 mei 2020 Hallo mijn konijn heeft sinds vandaag twee kale plekken naast haar anus. Wag betekent dit? Er ligt verder geen haar in het hok. Het is een vrouwtje niet gecastreerd.
PaddiHazel Geplaatst: 3 mei 2020 Geplaatst: 3 mei 2020 Het eerste waar ik aan denk is mijt, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Het zou voor mij in ieder geval een reden zijn om even de dierenarts te benaderen.
Floortje5 Geplaatst: 3 mei 2020 Auteur Geplaatst: 3 mei 2020 Er zitten ook een soort van roodachtige korsten bij de plekken
PaddiHazel Geplaatst: 3 mei 2020 Geplaatst: 3 mei 2020 Het kan echt van alles zijn. Dierenarts is aan te raden.
Rifca Geplaatst: 3 mei 2020 Geplaatst: 3 mei 2020 Mijt, syfilis misschien? Ik zou even een bezoekje aan de dierenarts brengen. Ivm Corona wel even bellen eerst want sommige dierenartsen werken nu alleen op afspraak.
Evee Geplaatst: 3 mei 2020 Geplaatst: 3 mei 2020 3 uur geleden zei Floortje5: Hallo mijn konijn heeft sinds vandaag twee kale plekken naast haar anus. Wag betekent dit? Er ligt verder geen haar in het hok. Het is een vrouwtje niet gecastreerd. Is het geen ram, dat er ballen zitten? 😉
Floortje5 Geplaatst: 4 mei 2020 Auteur Geplaatst: 4 mei 2020 Nou ik heb dit nog nooit eerder gezien in vijf jaar bij haar.
Floortje5 Geplaatst: 4 mei 2020 Auteur Geplaatst: 4 mei 2020 1 uur geleden zei Evee: Heb je er een foto van?
Evee Geplaatst: 4 mei 2020 Geplaatst: 4 mei 2020 Hmm nee aan de hand van de foto heb ik niet echt een idee. Parasiet? Ontsteking? Zie ik er nou ook plekjes/ korstjes op? Ik zou er toch even een dierenarts naar laten kijken voor de zekerheid.
Aanbevolen berichten