Mirjam V. Geplaatst: 1 mei 2020 Geplaatst: 1 mei 2020 Hoi, Mijn konijn Cleo heeft helaas middenoorontsteking en is onder behandeling bij een DA. Nu blijkt het antibioticum NOVADOX, wat ik haar 2x daags geef, niet meer verkrijgbaar (heb nog 1 flesje voor de komende 8 dgn.). De DA schijnt geen ander keus te hebben dan over te stappen op een kattenantibioticum met rundvlees smaak. Weet iemand een beter alternatief? (Enrofloxoral is ook uit de handel) Ps. Zalven gaat nog niet omdat het trommelvlies beschadigd is. Mirjam
Evee Geplaatst: 1 mei 2020 Geplaatst: 1 mei 2020 Als je dierenarts bereid is om een recept uit te schrijven, zou je kunnen kijken of een andere dierenarts in de omgeving het nog heeft staan? Dat is dan een kwestie van rondbellen. Of een online apotheek met dierenarts (die mogen het ook alleen opsturen mits je recept hebt). een kattenantibioticum met rundvlees smaak lijkt mij niet echt een optie voor konijnen... 1
Mirjam V. Geplaatst: 1 mei 2020 Auteur Geplaatst: 1 mei 2020 Hoi, Helaas heeft mijn konijn Cleo middenoorontsteking en is onder behandeling bij een DA. Nu raakt het antibioticum NOVADOX op en is niet meer verkrijgbaar. De DA gaat, uit nood, een eigen alternatief maken van een kattenmiddel, maar dat smaakt naar rundvlees. Mijn vraag nu: - Weet iemand een andere oplossing en/of suggesties? Zalven gaat helaas nog niet vanwege beschadigd trommelvlies. Mirjam
Mirjam V. Geplaatst: 1 mei 2020 Auteur Geplaatst: 1 mei 2020 Hoi evee, dank voor je snelle reactie en meedenken. Nee, idd rundvlees smaak....🤔 Vandaar mijn vraag. Online apotheek, helaas is er niks meer te vinden. Bedankt voor de tip over recept uitschrijven en rondbellen. Ga dat proberen! Warme groet, Mirjam
Mirjam V. Geplaatst: 1 mei 2020 Auteur Geplaatst: 1 mei 2020 Hoi Evee, Het is gelukt! Heb via andere DA, Novadox. 🐰👋 1
Mirjam V. Geplaatst: 1 mei 2020 Auteur Geplaatst: 1 mei 2020 Probleem is opgelost. Rondgebeld en DA gevonden die Novadox heeft.
Aanbevolen berichten