Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Ik was al de hele dag bezorgd om mijn rammetje BamBam omdat ik van de hele dag nog geen keutel gevonden heb. Ik dacht al dat hij verstopt was ofzo, niet ondenkbaar bij hem want zijn darmen zijn niet bepaald zijn sterkste punt. Maar nu heb ik net gezien dat hij dus zijn keutels opeet! Het waren geen blinde darm keutels die hij aan het eten was hoor maar gewone keutels. Waarom doet hij dit? Komt hij iets tekort ofzo? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Dit is de eerste keer dat ik hoor dat een konijn zijn gewone keutels opeet en zou eigenlijk niet weten wat daarvan de oorzaak kan zijn.Misschien tijd om te overleggen met je da wat die er van denkt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Hij eet ze wel enkel 'vers', dus als hij keutelt eet hij ze op net als de blinde darm keutels. Als ze eenmaal op de grond liggen eet hij ze ook niet meer op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mary Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Doet ie van mij dus ook, hij laat ze 'vallen' en eet ze gelijk of even later op.....raar! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mary Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 ohh die van jou eet ze eenmaal op de grondliggen niet op...die van mij wel, zelfs ook wel es nog later Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Nee, als ze er even liggen eet hij er niet meer van. Hij eet ze dus enkel 'vers van de pers' zullen we maar zeggen. Ik moet woensdag met hem toch weer naar de DA voor een weging en dan vraag ik het daar meteen waarom hij dat doet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mary Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 nou, ben heel benieuwd. Ik dacht dat het vrij normaal was hihi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 weet je heeeeel zeker dat het geen blindedarm keutels zijn?Typisch gedrag van blindedarm keutels opeten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Ben er echt zeker van hoor! Ikzag hem altijd maar 'naar beneden duiken' en dan knabbelen (zoals bij de blinde darm keutels) en toen ben ik een keertje snel genoeg geweest, hij liet de keutel uit z'n mondje vallen en het was een gewone ronde bruine keutel. Geen kleiner zachter blinkend keuteltje zoals een blinde darm keutel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Peggy1982 Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Ben er echt zeker van hoor! Ikzag hem altijd maar 'naar beneden duiken' en dan knabbelen (zoals bij de blinde darm keutels) en toen ben ik een keertje snel genoeg geweest, hij liet de keutel uit z'n mondje vallen en het was een gewone ronde bruine keutel. Geen kleiner zachter blinkend keuteltje zoals een blinde darm keutel. Heel herkenbaar. Dribbel doet het ook, Wokkel niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Er zijn dus wel meer nijnen die het doen! Ik zal het in ieder geval eens navragen bij de DA, ik weet dat als paarden hun mest opeten ze een of ander mineraal of vitamien tekort hebben, misschien is dit ook zo bij konijnen?! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Ik had die vraag ook al eens gesteld, lang geleden... toen waren er ook verschillende mensen waar de nijnen dat deden. Hier dus soms ook, gebeurt eerder als ze bv in de woonkamer zitten. Op hun toilet heb ik ze het nog nooit zien doen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Toen ik hem daarstraks 'betrapte' zat hij op zijn toiletje hoor! Maar misschien is hij gewoon een vies ventje want ik heb ook al gezien (toen was hij nog niet zindelijk) dat hij zijn plas terug oplikt als hij op de grond had geplast. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Onze Dik deed het ook, dan vond je hier en daar halve keutels. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
andremiranda Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Mijn ram poept en plast op zn wc, maar daarnaast.... hij eet ook weleens zn "normale" keutels op. Ik maak me er geen zorgen over, hij is in goed gezond.Miss is wel het heel lekker..... dat plas oplikken ken ik ook ja ahum, niet zo'n smakelijk gezicht haha evenals dat naar beneden duiken hahaBen ook wel benieuwd wat je DA zegt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 21 januari 2008 Delen Geplaatst: 21 januari 2008 doet chico ook vindt dagelijks halve keutels..maar dacht altijd dat dat wel zo hoorde!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 23 januari 2008 Delen Geplaatst: 23 januari 2008 en wat zei de da??????? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 23 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2008 Het leek wel of de DA er zelf niet echt een antwoord op had, maar hij gokte erop dat het komt door een soort van reflex ivm de blindedarmkeutels. Het kan in ieder geval geen kwaad en normaalgezien zouden konijnen die dit doen ook niets tekort komen van vitaminen of mineralen. Het zou dus een reflex zijn ... :hmmm: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 23 januari 2008 Delen Geplaatst: 23 januari 2008 :hmmm::hmmm: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 23 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2008 Inderdaad :hmmm: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
andremiranda Geplaatst: 23 januari 2008 Delen Geplaatst: 23 januari 2008 tja, mijn konijn krijgt goed voer (science selective) en veel groen, dus tekort aan vitamines kon ik me al niet voorstellen.Een reflex klinkt dan al aannemelijker. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
shanty Geplaatst: 23 januari 2008 Delen Geplaatst: 23 januari 2008 juh Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
chico Geplaatst: 23 januari 2008 Delen Geplaatst: 23 januari 2008 als ik in februari naar de da voor chico zijn inenting en zijn nageltjes moet ga ik het ook nogeens vragen kijken wat die van mij ervan maakt!!!!!haha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten