Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Ik vraag me af hoe vaak of hoeveel een konijn per dag keutelt? Hoeveel tijd mag er eigenlijk tussen 2 'keutelbeurten' zitten? Misschien een domme vraag maar ik heb hier een konijn zitten met traag werkende darmen dus hou ik hem wat meer in het oog en ik heb vandaag eigenlijk nog geen keuteltjes gevonden? Hij eet wel gewoon hooi en drinkt verder goed, maar nu vroeg ik me af of het kan dat hij vanavond pas gaat keutelen ofzo. M.a.w. wanneer spreek je van een verstopping, hoelang heeft het konijn dan niet meer gekeuteld? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 OK, ik had dus wat schrik dat BamBam het begin van een verstopping had omdat ik al van de hele dag geen keuteltjes heb gevonden. Nu ben ik er net achter gekomen hoe datkomt, hij eet zijn keutels dus op! En ik heb het hier niet over blindedarm keutels, het zijn z'n gewone keutels die hij opeet! Waarom doet hij dat, is dit normaal? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mary Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Doet ie van mij ook! Geen idee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 20 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Weet je wat, ik zal hier een 'eigen' topic over starten, dan krijgen we misschien beter antwoord over het waarom nijnen dit doen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mary Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 heb je toch al?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 nog ff over het keutelen per dag. Bij mij keutelen de nijnen tussen uhm 1 en 7 uur niet. Daarna komt alles weer op gang en zijn het er ontzettend veel, tussen 1 en 7 zijn ze ook erg sloom en echt in rust. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 hier word er de hele dag door vrolijk door gekeuteld!!! net een lopende band fabriek!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sammy1 Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Dropjes fabriek bedoel je zeker, hahaha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kelly1986 Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 haha javan die kokindjes!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Caroline Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Hier wordt ook de hele dag door geproduceerd...zal zelfs meer zeggen... de productie van de tweeling op een nacht...is groter dan de mijn op een dag... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
webwiper Geplaatst: 21 januari 2008 Delen Geplaatst: 21 januari 2008 dagverloop Bo :- vanaf 5u00 : darmkeutels die weer verwerkt worden- 7u00 : zijn eerste groentenschotel, gevolgd door een kleine keutelbeurt voor 12u- ganse namiddag rust !- 18u00 : tweede groentenschotel en kleine hoeveelheid biks (losloopmoment => compleet zindelijk)- vanaf 22u terug in de kooi en keutelen maar We houden deze routine er ook wel in ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 21 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2008 Interessant! Blijkbaar heeft ieder konijn toch zo z'n eigen 'keutel-patroon'. Ik stelde de vraag omdat mijn voedster de hele dag door keutelt maar mijn ram niet, die begint dikwijls pas 's avonds te keutelen. Ik dacht dat dat misschien niet goed was ofzo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jip Geplaatst: 21 januari 2008 Delen Geplaatst: 21 januari 2008 De mijne springen regelmatig in hun hok terug om te keutelen, als ze loslopen houden ze het soms een hele tijd op. Waarschijnlijk geen zin om naar de wc te gaan, te druk? En dan doen ze in 1x een hele berg tegelijk (netjes op de goede plaats) en gaan ze weer verder spelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nana Geplaatst: 21 januari 2008 Delen Geplaatst: 21 januari 2008 Konijnen produceren 2 verschillende soorten keutels. de droge harde en de zachte keutels. De zachte keutels worden vroeg in de ochtend uitgepoept en eigenlijk direct weer opgegeten. Daarom lijkt het alsof ze niet veel poepen. Ze eten dit weer op omdat de keutels veel waardevolle stoffen bevatten, eiwit en vitamine, die de darmen niet meer heeft kunnen opnemen. Ik moet zeggen dat ik keutel-patroon van onze konijnen niet weet... wel weet ik dat ik er altijd heeeeel veel kan opruimen ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 22 januari 2008 Delen Geplaatst: 22 januari 2008 over de blindedarmkeutels.... vaak worden die ook ochtendkeutels genoemd (door da) maar bij minoutje is dat toch meestal in de middag. Aangezien ze ze niet altijd op eet, liggen die er juist vaak tussen 1 en 7. Misschien eet ze ze in de andere tijden wel op... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Nana Geplaatst: 22 januari 2008 Delen Geplaatst: 22 januari 2008 die van mij eten ze volgens mij ook niet altijd op... anders kunnen er nooit zooooo veel liggen :-). is ook per konijn verschillend denk ik... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 23 januari 2008 Delen Geplaatst: 23 januari 2008 ze horen het eigenlijk wel op te eten (we zijn nog opzoek naar een goed evenwicht voor minou, als ze wat meer kruiden gekregen heeft is het alweer zover) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten