Ga naar inhoud

Diarree?

Mary

Aanbevolen berichten

Ik had net mijn babynijn van op schoot.(20 nov geboren)

Ze liet een paar hele zachte plak keutels, leek wel op bd-keutels, maar ook gewoon enkele, niet in een trosje.

Ook liet ze een dikkige plas, niet helder, zou dat ipv plas, diaree zijn?

ik zou niet weten hoe ze aan de eventuele diarre en bd-komt, ze krijgt geen groente (gister voor het eerst een mini stukje peterselie gehad) en eet goed hooi. Ik lees dat ik het biks moet weghalen omdat ze dit missvhien te veek eet? Maar baby's mogen dat toch onbeperkt?

lastig weer hoor, heb nog geen nijn met diaree gehad dus weet niet precies of dat het is en wat ik dan moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

urine hoeft bij konijnen niet altijd helder te zijn. die kan zowel veranderen van substantie als van kleur!

van oranje rood tot bruin tot ene dikke gelei!

verder denk ik dat ze idd aan de diarree kan zijn van dat stukje groen... dat betekent dus dat je het nu weer even moet laten!

diarree kan ook komen door stress!

misschien dat ze toch teveel stress ondervid va het snuffelen door de tralies van het mannetjes konijn!

zoalng ze dus geen harde keutels heeft en goed eet... zo ik zeker ook niet gaan koppelen!

het rijden kan r dan zoveel stress veroorzaken dat ze er zelfs gas van kan krijgen!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

ala het echte diarree is....

dus zachte ontlasting... dan geef je dr een dag alleen maar hooi en hooithee!

hooithee maak je door water te koken, hooi erin, even laten trekken

hooi eruit vissen, af laten koelen en aan je nijn geven!

dus een dag geen biks of groen of weet ik veel wat....

als ze dan morgen nog diarree heeft! iet lang wachten en naar de dierenarts! de darmen van konijnen zijn al mega gevoelig en die van baby nijnen al helemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .