Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn teddydwerg Olaf (3 jaar) heeft sinds een paar maanden naast zijn gewone keutels ook plakpoep en ik vind s'morgens regelmatig blindedarmkeutels.

Ik heb hem toen minder brokjes gegeven en ben zelfs er even mee gestopt maar het hielp niets. Hij eet niet veel groenvoer en ook daar ben ik tijdelijk mee gestopt Hij weegt 1.5 kilo en is zeker niet te dik.

Zijn haar is kort geknipt door een trimster en hij kan prima bij zijn blindedarm keutels. Ik ben al 2 keer met hem naar de dierenarts geweest. Ze hebben hem nagekeken, o.a. zijn tanden en ze zei dat zijn buikje soepel aanvoelde.

Olaf is lekker actief en vrolijk, hij eet en drinkt goed. Hij kan het erg goed vinden met zijn maatje Liz.

Op advies van een konijnendeskundige ben ik overgestapt naar ander voer. Zonder resultaat. Hij krijgt een goede kwaliteit hooi en af en toe een gezonde snack. Olaf komt uit de opvang en de eerste maanden had hij gewone keutels. De dierenarts zei dat het geen kwaad kan maar ik vind het raar en ben er niet gerust op. Iemand nog tips en adviezen?

Geplaatst:

Hoeveel hooi eet hij? Geef je extraatjes? Krijgt hij medicijnen op het moment? 

Je zou de keutels op wormen kunnen laten testen bij de dierenarts. 

Geplaatst:

Ik heb genoeg topics aangemaakt omdat ik altijd hetzelfde had met Pluisje. Uiteindelijk bleek ze haken te hebben, die weg laten halen en heel veel hooi soorten, ongeveer 6, door elkaar gemixt zodat er altijd iets tussen zit wat ze lekker vind. Ze bleek ook nog spoelwormen en coccidiose te hebben, die zijn nu allebei ook verholpen, maar de blindedarm keutels en plakpoep is er nog steeds. De dierenarts is ook ten einde raad en onze bankrekening ook. Ik ga het hierbij laten en geef het op, maar misschien als jij iets vindt wat helpt dan wil ik dat misschien ook nog wel proberen. Succes! 

Geplaatst:

Dank voor je reactie. Hij eet goed hooi en hij krijgt extraatjes als hij zijn verblijf weer in moet. Dit zijn gedroogde groenten, bladeren en kruiden. Dit krijgt hij al vanaf het begin dat hij hier is. Dit heb ik ook tijdelijk flink verminderd maar dat gaf ook geen resultaat. 😕 

Olaf krijgt geen medicijnen. 

Ik ga hem zeker laten testen op wormen.  

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Ik heb genoeg topics aangemaakt omdat ik altijd hetzelfde had met Pluisje. Uiteindelijk bleek ze haken te hebben, die weg laten halen en heel veel hooi soorten, ongeveer 6, door elkaar gemixt zodat er altijd iets tussen zit wat ze lekker vind. Ze bleek ook nog spoelwormen en coccidiose te hebben, die zijn nu allebei ook verholpen, maar de blindedarm keutels en plakpoep is er nog steeds. De dierenarts is ook ten einde raad en onze bankrekening ook. Ik ga het hierbij laten en geef het op, maar misschien als jij iets vindt wat helpt dan wil ik dat misschien ook nog wel proberen. Succes! 

Bedankt voor het reageren. 

Vervelend dat het allemaal niet geholpen heeft. Ik neem de dingen die je noemt mee naar de dierenarts en als er wat uitkomt dat helpt laat ik het

zeker even weten!

• 2 maanden later...
Geplaatst:
Op 3-3-2020 at 08:52 zei Hallo Hoi:

Olaf is getest op wormen en coccidiose en dat had hij niet. Nu aan het testen (op aanraden van de dierenarts) om groente, fruit, kruiden, gezonde snacks enz. te laten staan en dan voor een wat langere periode. Dus heel veel hooi en heel beperkt brokjes.

Ik had al wel het een en ander geprobeerd qua voeding maar nog niet voor een langere periode. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .