Flibberke Geplaatst: 19 januari 2008 Delen Geplaatst: 19 januari 2008 Ik was daarstraks BamBam zijn kooi helemaal aan het uitkuisen en had hem dus even in de hal gezet. Toen ik hem terug wou gaan halen zag ik dat er een 'rare keutel' op de grond lag. Ik ging het van dichterbij bekijken en het waren enkele keuteltjes met een slijm-sliertje tussen? Is dit normaal? Het is de eerste keer dat ik dit zie bij mijn nijnen. BamBam is stilletjes aan terug erbovenop aan het komen (coccidiose), hij kom elke dag een heel klein beetje bij maar hij is nog lang niet helemaal de oude hoor. Ik geef hem ook nog dagelijks 3x babyvoeding met een spuitje om hem op gewicht te houden. Dat sliertje kan toch niet van de babyvoeding komen hé? En is dit dan schadelijk? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
lizzie1981 Geplaatst: 19 januari 2008 Delen Geplaatst: 19 januari 2008 volgens mij zijn dit zijn blinde darmkeutels. Meestal eten ze die op maar een enkele keer laten ze ze ook liggen volgens mij! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2008 Nee, dit waren geen blinde darm keutels. Die ken ik en dit zagen er verder normale (ietsje kleiner van vorm) keutels uit. Niet zo'n trosje, die eet hij altijd meteen op. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marlieke en nijntjes Geplaatst: 19 januari 2008 Delen Geplaatst: 19 januari 2008 waren het niet gewoon haren, die tussen de keuteltjes een verbinding gemaakt hadden? dit heeft mijn nijn Minou ook vaak.....of snuffel als die erg in de rui is.als het echt slijmerig was, zou het dan niet wormen kunnen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2008 Het was echt een slijm-sliertje, geen haren, licht oranje doorzichtig van kleur. Wormen kan hij normaalgeizen niet hebben, vorige week is zijn ontlasting door de dierenkliniek nagekeken. Nou ja, denk niet dat het iets erg is want hij doet gewoon zoals anders, zijn keutels zijn verder ook normaal, geen slijm-sliertjes meer te zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 19 januari 2008 Delen Geplaatst: 19 januari 2008 zijn de keutels ook kleiner, eet ie minder? Slijm bij de keutels kan namerlijk betekenen dat er een beginnende verstopping bezig is Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flibberke Geplaatst: 19 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2008 Hij eet al ongeveer een maand minder dan normaal, ik denk dat dat door de coccidiose komt. Dat zijn we nu aan het behandelen.Ik zal hem extra in het oog houden maar hij heeft ondertussen al gewoon gekeuteld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joanne Geplaatst: 20 januari 2008 Delen Geplaatst: 20 januari 2008 Slijm in de ontlasting zijn geen blinde darm keutels. Het betekent dat de darmen iets te langzaam werken. Als het aanhoud zou je misschien een dag alleen hooi kunnen geven. Bij konijnen.nl staat hier ook iets over! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten