Evee Geplaatst: 6 februari 2020 Geplaatst: 6 februari 2020 Zelf zal ik het niet zijn, maar ik heb best wel wat oude 10+ konijntjes gehad. Ik ben dus wel eens benieuwd wie op dit moment het oudste konijn heeft op bunnybunch! Charlie is het oudste konijn bij mij op dit moment, zij is 7 jaar oud. Joris is nu 6, maar wordt in april ook 7. Van Harold weet ik het echt niet, hij komt over als een ouder konijn maar is een vondeling, totaal geen idee dus. Brenda is de jongste hier, zij is van december 2015 en is nu 4.
Lienappelsien Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Jerry is als gevonden in de opvang terecht gekomen, dus zijn leeftijd is niet bekend. Hij moet inmiddels in ieder geval ruim 7,5 jaar zijn, maar kan dus ook al ouder zijn. 1
Evee Geplaatst: 7 februari 2020 Auteur Geplaatst: 7 februari 2020 Ja dat is het lastige van asielkonijntjes! Tenzij het afstandskonijnen zijn waarvan de leeftijd bekend is, blijft het gissen en tel je meestal maar de jaren dat ze bij je zijn 😉
Edith Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Mijn konijn Janko is helaas twee weken geleden overleden. Hij is 12 geworden. Hij was het oudste konijn dat ik ooit heb gehad. En het was een schatje 🥰 1
Floppyears Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Ik kom nog lang niet in aanmerking. Jazz wordt deze maand 1 jaar en Pixie in april. 1 1
Piku Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Muffin is nu 6 en Monster is 2. Ik kom ook nog lang niet in de buurt van de highscore haha. Mijn vorige eigen konijn is 7 geworden en de andere twee 2 en 9, hoop die te gaan overtreffen met mijn huidige dikbollies. 1
Dollie Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 21 uur geleden zei Dollie: Summer van 8 Een dag later wil ik dit even rectificeren want mijn nog naamloze nieuwe konijn is geboren op 10 juli 2011 1
Dollie Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 2 uur geleden zei Dollie: Een dag later wil ik dit even rectificeren want mijn nog naamloze nieuwe konijn is geboren op 10 juli 2011 Da's trouwens alsnog 8 😂 maar Summer is van 1 januari 2012 1
Lienappelsien Geplaatst: 7 februari 2020 Geplaatst: 7 februari 2020 Hoe kan je eigenlijk wel de geboortedatum weten, maar niet de naam? Is het konijn dan al 8 jaar naamloos? 😮 1
Hallo Hoi Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 11 uur geleden zei Lienappelsien: Hoe kan je eigenlijk wel de geboortedatum weten, maar niet de naam? Is het konijn dan al 8 jaar naamloos? 😮 Ik denk dat ze de naam niet mooi vind en nog aan het nadenken is over de naam die ze hem of haar gaat geven.
Bammyflurry Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 Het ligt er ook wel aan of je een groot konijn hebt of een dwerg. De grotere worden vaak minder oud. Hubbel is 5,5 jaar (geschatte geboortedatum is juni 2014). Hij is een middenmaat kruising van 3,5 kilo. Lien is van april 2015 en wordt dus hopelijk in april 5 jaar. Als je op internet kijkt naar wat de maximale leeftijd van een Franse hangoor is, dan lees je vaak 4-5 jaar. Een dwerg is dan in de kracht van zijn leven, maar een Franse dus al echt oud. Nu zijn er ook wel verhalen van Fransen van 7 of 8 jaar en Lien is vrij klein voor een Franse dame, dus we hopen dat ze hier nog een poosje rond mag huppelen, niet in de laatste plaats voor haar mannetje Hubbel. Ze zijn zo enorm gek op elkaar.
Dollie Geplaatst: 8 februari 2020 Geplaatst: 8 februari 2020 3 uur geleden zei Hallo Hoi: Ik denk dat ze de naam niet mooi vind en nog aan het nadenken is over de naam die ze hem of haar gaat geven. Klopt! Het is (voor mij dan) wel een bijzonder verhaal maar zal dat later even in mijn eigen topic delen 😀
Laniboekje Geplaatst: 9 februari 2020 Geplaatst: 9 februari 2020 Ik zal niet de oudste hebben, denk ik. Noor en Jorgy zijn beiden 5. Jasper heb ik nu vier jaar dus ik schat hem minimaal vijf jaar. Maar kan dus met gemak weet ik hoe oud zijn.
Renske34 Geplaatst: 9 februari 2020 Geplaatst: 9 februari 2020 Wat een mooie leeftijden lees ik hier! Ik heb er eentje van 6,5 zitten en eentje van 4. Hopelijk nog vele jaren te gaan dus
Aanbevolen berichten