Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, 

mijn konijn leeft buiten en heeft vrijwel altijd koude oren. Gister en eergisteren had ik hem even mee naar binnen genomen om te kammen en knuffelen (ongeveer 30 min) hij heeft ook al even losgelopen in de woonkamer. Gister avond en vandaag voelde ik dat zijn oren ineens warm zijn. Terwijl hij vroeger altijd koude oren had. Ik snap dat niet. Hij eet voor de rest goed en heeft donkerbruine keutels. Behalve had zijn neusje wat vies is maar voor de rest is volgens mijn alles ok. Weten jullie wat is?

Geplaatst:

Konijnen koelen af met hun oren. Warme oren kunnen er dus op duiden dat je konijn het warm heeft en probeert af te koelen (bijv. in een warme omgeving of na fysieke inspanning). 

Gezonde buitenkonijnen hebben overigens nu een dikke wintervacht, waardoor het binnen in huis veel te warm voor ze is, ook als ze 'maar' 30 minuten binnen zijn. Daarnaast zijn zulke grote temperatuurwisselingen niet heel bevorderlijk voor de gezondheid van je konijn. Lekker buiten laten dus. 😉

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .