Ga naar inhoud

Ziek konijn


Char Wij

Aanbevolen berichten

Hoi hoi,

 

Mijn voedster is afgelopen 24 december gesteriliseerd. Na deze operatie dronk ze wel maar had ze geen trek om wat te eten. Wat begrijpelijk is. Op eerste kerstdag ben ik beginnen met dwangvoeren. Dit ging verder prima. Op tweede kerstdag begon ze weer kleine beetjes te eten. Vrijdag 27 december at ze weer zoals voorheen. 
 

Nu stopte Muffin gisteren (zondag) met eten. ‘S morgens at ze nog wel een klein plukje peterselie maar daarna heeft ze niks meer gegeten. Vandaag ben ik weer terug gegaan naar de dierenarts. Die vermoedde dat er nog een klein stukje hechting irriteert tegen de baarmoeder. De wond zag er verder prima uit. Muffin kreeg een injectie met antibiotica en metocloral drops mee. Ook kon ik nog de pijnstiller van na de sterilisatie geven. 
 

Ze heeft tot nu toe nog steeds niks gegeten. Hoe lang duurt het ongeveer voordat ze weer wat gaat eten? Hebben jullie tips hoe ik het voor haar zo comfortabel mogelijk kan maken? 
 

ps: er ligt ook lekker een snuggle safe in dr hok

 

Groetjes Charmaine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is echt heel belangrijk dat ze blijft eten. Als een konijn 24 uur niet eet, vallen de darmen stil, en dan komen ze niet altijd weer op gang. 

Dus biedt haar regelmatig iets lekkers aan: blaadje peterselie, stukje witlof, stukje andijvie, sprietje hooi, brokje, wat ze maar wil. Wat weleens werkt is het net zolang bij je konijn in haar gezicht duwen tot ze er geïrriteerd naar hapt, en er dus een stukje van eet. Als dat niet werkt kun je nog dwangvoer / geweekte brokjes in een bakje of op een lepeltje proberen, en als het echt niet lukt dan dwangvoeren. Succes!

 

Een snugglesafe is prima, zo lang ze kan kiezen of ze hem wel of niet gebruikt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .