Ga naar inhoud

Konijn met verstijfde pootjes bij oppakken


MaryAnn

Aanbevolen berichten

Hoi Bunnybunch šŸ‘‹,

Ik ben nieuw hier, alvast excuses als ik dit op de verkeerde plek heb gepost.

Ik heb CharlieĀ šŸ° al 8 jaar en hij heeft, zolang ik me kan herinneren, een gekke reflex als ik hem oppakĀ of deels optil(achter poten op de grond en hand onder zijn buik): zijn voorpoten verstijfenĀ en schieten recht maar voren. Ze komen in een soort vaste positie te zitten en hij lijkt zijn poten dan niet teĀ kunnen bewegen (totdat je hem loslaat).Ā Ik dacht dat alle konijnen dit deden en het maakte nagels knippen erg makkelijk (twee uitgestrekteĀ pootjes klaar voor manicure), totdat ik DaisyĀ adopteerdeĀ (Charlie's vriendinnetje). Zij heeft dit dusĀ helemaal niet.Ā Ik kan haar optillen en haar voorpootjes blijven "normaal"(flexibel?), ze trekt zelfs haar voorpootjes uit mijn hand tijdens haar manicure šŸ˜…. Hebben meer konijnen pootjes als Charlie? Heeft Charlie gewoon een gekke aangeborenĀ reflex of heeft hij pijn waardoor zijn pootjes zo verstijfen in de lucht? (Bij de volgende inenting zal ik de dierenarts ernaar vragen, maar dat duurt nog wel even).

Ā 

Groetjes MarieĀ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Hallo Hoi:

Verstijven betekent volgens mij pijn (met eventueel knarsetanden) bang zijn (dan worden zijn ogen heel groot en zie je meer wit dan normaal, of het is iets in haar hersenen. Een reflex of een aantasting. Meer opties weet ikĀ 

Ik hoop dat het geen pijn is, hij heeft het al zo lang en nooit horen tandenknarsen. Ik til hemĀ eigenlijk zo min mogelijk op: alleen op voor nagels knippen of dierenarts dus misschien is hij inderdaad gewoon heel erg bang.. zal het de volgende keer aan de dierenarts vragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei MaryAnn:

Ik hoop dat het geen pijn is, hij heeft het al zo lang en nooit horen tandenknarsen. Ik til hemĀ eigenlijk zo min mogelijk op: alleen op voor nagels knippen of dierenarts dus misschien is hij inderdaad gewoon heel erg bang.. zal het de volgende keer aan de dierenarts vragen

Als je Pluisje op tilt stribbelt ze niet meer tegen vanaf het moment dat gaar pootjes van de grond zijn. Echt verstijven doet ze niet, maar ze beweegt ook niet. Misschien is het gewoon ene reflex van het konijn zelf. Ik zou je er niet al te druk om maken.Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn is een prooidier. Als je hem optilt denkt hij dat je een roofvogel bent en dat zijn laatste uur geslagen heeft. Waarschijnlijk zal het dus angst zijn.Ā 

We geven altijd het advies om een konijn bij voorkeur niet met zijn pootjes van de grond te tillen, maar soms kan het inderdaad niet anders.

Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .