Hildebrand en Poek Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat mijn konijn een kaal plekje boven zijn oog heeft. Ik maak mij er best wel zorgen over, het ziet er erg naar uit en het konijn kijkt met dat oog best wel zielig. Op de foto’s kan je zien wat ik bedoel: Heeft iemand enig idee wat dit is? En wat ik er tegen kan doen? En hoe het is gekomen?
Ot&Sien Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 Ik heb geen idee wat het is, maar wou je wel een tip geven: ik heb hetzelfde hok als jij. Als je de tralies aan de onderkant eruit haalt kunnen de konijnen fijner sprintjes trekken in de ren én het is makkelijker met schoonmaken! 😀
Hildebrand en Poek Geplaatst: 23 december 2019 Auteur Geplaatst: 23 december 2019 Haha, bedankt voor de tip!😃
Hallo Hoi Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 Komt er veel vocht uit haar ogen? Schuurt ze ermee of krabt ze er veel aan?
Hildebrand en Poek Geplaatst: 23 december 2019 Auteur Geplaatst: 23 december 2019 Er is helemaal niks, alleen ziet het er een beetje uit alsof hij heeft gehuild. Het lijkt wel steeds erger te worden
Pablo&Lola Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 Mijt? Schurft? Geen idee. Jeukt het? Als het erger lijkt te worden, kan je het beste even langs de dierenarts gaan denk ik.
Hildebrand en Poek Geplaatst: 23 december 2019 Auteur Geplaatst: 23 december 2019 Volgens mij jeukt het niet, het ziet er alleen heel naar en zielig uit. Aan het oog waar hij een kaal plekje heeft kijkt het konijntje heel zielig en sip, andere oog kijkt gewoon alsof het konijn vrolijk is en niks aan de hand is
happy211 Geplaatst: 24 december 2019 Geplaatst: 24 december 2019 Ik weet niet of het je helpt, maar onze kat heeft dit ook regelmatig. Blijkbaar is ze overgevoelig voor bepaald voer, waardoor ze jeuk krijgt, en zichzelf dan openkrabt. Geen idee of dit ook bij konijnen zo kan zijn.
Hildebrand en Poek Geplaatst: 24 december 2019 Auteur Geplaatst: 24 december 2019 Het voer kan het niet zijn, hij heeft altijd hetzelfde. Het lijkt wel met de dag erger te worden, maar het kan ook aan mij liggen. Hier wat foto’s die ik zojuist heb gemaakt:
IreneM Geplaatst: 24 december 2019 Geplaatst: 24 december 2019 Als het erger wordt zou ik toch even contact opnemen met de dierenarts. Het is wel echt een vrij groot plekje, denk niet dat dat per ongeluk kapot gekrabd is.
Aanbevolen berichten