Robyncooper Geplaatst: 11 december 2019 Geplaatst: 11 december 2019 Hoi!! Ik heb sinds 4 maanden een vlaamse reus van 6 maanden. Ze zit samen in een hok met nog 2 andere nijnen. Nou viel het me laats op dat er klitten zaten in haar achterpoot. Dus gingen ik en mijn moeder ze proberen weg te halen. Cooper moest op haar rug en mijn moeder ging knippen. Bij 1 achterpoot is het gelukt. Maar die ander is best groot en omdat Cooper niet wou stilzitten ben ik toch bang haar zeer te doen. Hebben jullie nog tips hoe ik die klit kan weg halen? Ze leven buiten. Groetjes,
Hallo Hoi Geplaatst: 11 december 2019 Geplaatst: 11 december 2019 Met een speciale schaar. Daar zit een rond uiteinde waardoor je het konijn geen pijn kunt doen. En anders laten zitten?? Of moeten klitten perse erg?
Floppyears Geplaatst: 11 december 2019 Geplaatst: 11 december 2019 27 minuten geleden zei Hallo Hoi: Met een speciale schaar. Daar zit een rond uiteinde waardoor je het konijn geen pijn kunt doen. En anders laten zitten?? Of moeten klitten perse erg? Klitten trekken aan de vacht en doen daarom pijn. Ik zou inderdaad met een speciale schaar proberen of even bellen met een trimsalon misschien?
Robyncooper Geplaatst: 11 december 2019 Auteur Geplaatst: 11 december 2019 Ik neem aan dat het niet fijn is voor eten konijn om op Dikke klitten te lopen. Maar zo'n schaartje is idd handig!
MichelleloveElmo Geplaatst: 11 december 2019 Geplaatst: 11 december 2019 Past op met klitten op de voetzoolweg knippen, het is vaak een dikkige vacht om de huid te beschermen. En er dan een grotere kans op sorehocks. Ik kan deze situatie natuurlijk niet beoordelen, maar dat je er wel rekening mee houdt
Pablo&Lola Geplaatst: 11 december 2019 Geplaatst: 11 december 2019 Zijn het echt klitten of is het gewoon een wat dikkere vacht? Mijn Vlaamse reus heeft ook een dikkerige vacht onder haar voetzolen, maar geen klitten. Als het wel klitten zijn, zou ik inderdaad voorzichtig zijn met wegknippen om dezelfde reden die @MichelleloveElmo geeft. Heb je er een foto van?
Rifca Geplaatst: 11 december 2019 Geplaatst: 11 december 2019 Je zou ook naar een trimsalon kunnen gaan. Er zijn trimsalons waar mensen speciaal opgeleid zijn voor konijnen. Hiermee kan zowel de manier waarop minder stressvol zijn en het resultaat beter. Een lijst met trimsalons voor konijnen vind je hier: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-verzorging/post/konijnentrimmers/
Robyncooper Geplaatst: 11 december 2019 Auteur Geplaatst: 11 december 2019 Oh zo'n trimsalon is idd handig. Ja ik weet dat ze sowieso al een dikke vacht onder haar voet heeft. Hier houden we ook rekening mee. Maar het is wel echt een hele grote vieze klit. Ik denk dat ik dan toch naar een trimsalon met haar ga. Bedankt voor alle reacties!
Pablo&Lola Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 Hoi @Robyncooper, ben je nog naar een trimsalon geweest? Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn reus, dus ik vroeg me af hoe het met jouwe is afgelopen.
Aanbevolen berichten