Ga naar inhoud

2 konijnen snel achter elkaar dood


Nikki15

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik had 2 konijnen. Helaas zijn ze laatst overleden. Black waffle (voedster) en Snuffie(ram). Ze zijn vier en ruim een half jaar oud geworden.op maandag zag ik dat Black waffle die ochtend met haar pootjes in haar buik lag. Ze at wel, dus ik dacht dat ze haar eventjes niet lekker voelde. Later rond 17:30 kreeg ze een epilepsie aanval(heeft mijn broer gezien)  en overleden. We hebben haar die avond begraven. Snuffie leek wel verdrietig. Donderdag avond ging ik naar snuffie kijken. Hij trilde een beetje ( van de kou vermoed ik, want normaal ligt hij tegen Black waffle aan). Ik had er toen een groot kussen bij gelegd. Daarna was hij voor eerst weer blij. Alleen toen ik die volgende ochtend ging kijken,  was hij ook dood. Ik heb bij beide geen symptomen gemerkt. Ze aten prima, ontlasting was goed, gedrag was zoals altijd. Ze hebben geen inentingen gehad. Ze hebben wel een paar keer jongen gehad, maar dat is al een paar jaar geleden. Ik snap niet wat ik fout gedaan heb, want ze gingen heel snel achter elkaar dood. Hun lichamen waren gaaf, geen vlekje of wondje te zien. Het zou kunnen dat black waffle dood is gegaan aan baarmoederhalskanker en snuffie toen zo eenzaam werd dat hij na 5 dagen ook is overleden. Het is niet fijn als je al bijna 5 jaar konijnen hebt en dat ze ineens beide dood gaan. Mijn vraag is ook, hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat VHS/RHD 1 of 2 meer voor de hand ligt als doodsoorzaak dan baarmoederhalskanker en eenzaamheid. Precies zul je het nooit weten, dan had je ze na hun dood moeten laten onderzoeken. Helaas kun je er allemaal niets meer aan veranderen nu,  herinner de mooie momenten en probeer het een plekje te geven. ik wil je wel heel veel sterkte wensen met het verlies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .