Dango741 Geplaatst: 29 september 2019 Geplaatst: 29 september 2019 Hoi, Bij mijn Franse hangoor (ex-ram) van 4 maanden zit een grote kale plek in de nek. De huid is mooi van kleur, geen irritatie, geen schilfers en hij jeukt er niet aan. Heeft iemand anders hier ervaring mee? De dierenarts kon ook niets vinden wat het kon zijn.  Alvast bedankt 😊 Â
Rifca Geplaatst: 29 september 2019 Geplaatst: 29 september 2019 Ja, bij mijn konijn bleek het mijt te zijn en is het behandeld met stronghold. Â informatie over mijt is oa hier te lezen:Â https://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/vachtmijt.html
Kolino Geplaatst: 30 september 2019 Geplaatst: 30 september 2019 Soms wordt er inderdaad niets gevonden. Om het zekere voor het onzekere te nemen wordt er dan vaak 2 maal met een pipetje stronghold behandeld. Â Hij heeft niet toevallig een overijverig vriendinnetje die hem daar kaal plukt of likt? Â Â
Hermandebeste Geplaatst: 1 oktober 2019 Geplaatst: 1 oktober 2019 Hoe erg is het dat een konijn kale plekken heeft, soms wordt ik ook gek van die haren als ze beide weer eens in de rui zijn? Zou zo de tondeuse pakken, doe het niet vindt ze met haar leuker daarniet van.
Rifca Geplaatst: 1 oktober 2019 Geplaatst: 1 oktober 2019 Als de kale plekken komen door een parasiet zoals mijt is dat echt niet de bedoeling en moet het wel behandeld worden.  Langharige konijnen worden soms wel geknipt of geschoren maar dat is vooral tegen de klitten. Ook nooit helemaal kaal, mij lijkt het dat het gigantisch gaat irriteren en beschadigd raakt, een konijn heeft namelijk een heel kwetsbare huid.  Wat tijdens de rui wel helpt is het borstelen (en/of heeel voorzichtig er tussen uit plukken van de LOSSE haren), op die manier kun je een beetje controleren waar de haren terecht komen. (Niet doen in je schone kleren voor je naar een feestje gaat of naast je boterham 😂)
Aanbevolen berichten