Roald Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Mijn 2 à 3 jaar oude konijn was altijd bruin maar ik zie dat er steeds meer grijze haren en plekken in zijn vacht komen. Ik heb hem nu een jaar. Is het normaal dat dit gebeurd?
Marjoleink Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Kan het zijn dat zijn winter- en zomervacht van kleur verschillen? Dat hebben twee van mijn konijnen. 1
Rifca Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Mijn grijze konijntje is in de zomer altijd iets bruiner, dus er kan goed een kleurverschil zijn tussen zomer en winter vachtje. Ik heb ook wel eens gehoord dat oudere konijnen grijs kunnen worden. Maar 2-3 jaar is natuurlijk nog behoorlijk jong. 1
happy211 Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Ik heb ook het idee dat mijn bruine konijn de afgelopen weken iets grijzer is geworden, zeker op haar koppie. Dus ik denk inderdaad dat het een verschil is tussen zomer en wintervacht. 1
Evee Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Er kan verschil zitten tussen zomer en wintervacht, maar oude konijntjes krijgen ook grijze haren. Ook na ziekte kan vacht verkleuren (konijnen met oogproblemen hebben soms verkleuringen in de vacht bij de ogen, ik heb een konijntje met schurft gehad die een kleurloze streep vacht kreeg op de plek waar dat het ergst was, dat soort dinegn. Grijs worden van ouderdom is meestal wel pas als ze 8+ jaar oud zijn. Bij een konijntje van 2 a 3 verwacht ik eerder dat het gewoon het verschil in de zomer en wintervacht is. 1
Aanbevolen berichten