Barry Geplaatst: 8 september 2019 Geplaatst: 8 september 2019 Goedemiddag, Ik ben reeds actief op dit forum, alleen heb ben ik mijn inloggegevens even kwijt. Het volgende, mijn konijn is onlangs geholpen aan een abces. Ik heb instructies gekregen voor het injecteren afgelopen vrijdag. Nu wilde ik vanochtend hetzelfde doen, maar het spoot er helaas uit. Graag zoek ik iemand met ervaring in omgeving Amersfoort. De konijnkundige arts is simpelweg te ver om om de dag te bezoeken. Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Rifca Geplaatst: 8 september 2019 Geplaatst: 8 september 2019 Als ik jou was zou ik de dierenarts in de buurt contacten. Konijnkundig of niet, als ze een patientenkaart (of aanwijzingen) krijgen van de andere dierenars zou de injectie geen probleem mogen zijn.
Evee Geplaatst: 8 september 2019 Geplaatst: 8 september 2019 Wat betreft je account, als je je forumnaam nog weet, of bijvoorbeeld het emailadres waarmee je toen was aangemeld kun je altijd even een priveberichtje of mailtje naar mij doen, dan voeg ik het samen met dit account. Wat betreft de vraag, ik zou inderdaad ook hulp zoeken bij de weekendartsen in de regio, dit is iets wat elke arts zou moeten kunnen, zelfs als ze niet heel erg konijnkundig zijn. Wat moet je precies injecteren? Medicijnen? Of bedoel je dat je zelf het abces moet spoelen en open houden?
Barry Geplaatst: 9 september 2019 Auteur Geplaatst: 9 september 2019 Dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels een dierenarts in de buurt gevonden die ook duplociline injecties geeft. Ik kan daar om de dag terecht, met een keer consult. Toch een zeker gevoel, maar enigzins balend dat het me niet goed lukte om te injecteren. Evee, ik heb mijn inlog op de pc opgeslagen en zal het je later even doormailen. Dank je!
Barry Geplaatst: 9 september 2019 Auteur Geplaatst: 9 september 2019 Overigens hoefde ik niet te spoelen, volgens de dierenarts was er ruim voldoende weggehaald, zie foto. Verder elke dag nog Carprofen als pijnstillen en voorzichtig wondzalf aangebrengen. De röntgenfoto gaf gelukkig geen gebitsproblemen aan.
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 9 september 2019 Geplaatst: 9 september 2019 Ach, hopelijk knapt je konijn goed op. Het ziet er pijnlijk uit! Bedoel je dat je iemand zoekt om een onderhuidse injectie (prik) te geven, of gaat het om orale (spuitje in de mond) pijnstiller? Misschien even goed om te vermelden, want er zijn meer mensen die oraal pijnstilling kunnen geven dan onderhuids. Ik ken carprofen alleen in orale vorm namelijk.
Barry Geplaatst: 9 september 2019 Auteur Geplaatst: 9 september 2019 Ja, het was een hele ingreep voor zo'n klein beestje. Ze doet het goed gelukkig. De carprofen geef ik oraal. De dierenarts bij mij in de buurt zal de overige 4 injecties geven.
Barry Geplaatst: 12 september 2019 Auteur Geplaatst: 12 september 2019 Mijn konijn herstelt heel voorspoedig. Krijgt haar oude streken al weer terug. Wond geneest heel mooi.
Aanbevolen berichten